Vol cancel·lat: i ara què?
Per: David Felipe
Reclama ara el teu vol! Descobreix aquí si tens dret a rebre una indemnització
Ho tenim tot a punt i… sorpresa! Vol cancel·lat a la pantalla! Què fem, ara? El més important en aquest punt és saber a què tens dret. Si el teu vol es cancel·la, la teva companyia aèria ha de seguir els passos que t’expliquem a continuació.
Vol cancel·lat, passos a seguir
1) Reembossar-te el bitllet, o bé oferir-te un transport alternatiu:
- Tornar-te els diners en 7 dies.
- Portar-te a la destinació en condicions comparables a les contractades, al més aviat possible.
- Portar-te a la destinació en una data posterior que et convingui, segons els seients disponibles.
Si el transport alternatiu et porta a un aeroport de la zona però diferent del contractat, la companyia també ha de pagar el transport entre aquest i el que consta a la teva reserva.
2) Donar-te assistència, facilitant-te:
- Menjar i beguda suficients, segons el temps que hagis d’esperar.
- Dues trucades telefòniques, tèlex, fax o correus electrònics.
- Allotjament, si és necessari, i el transport aeroport–hotel–aeroport.
3) Oferir-te una compensació econòmica:
- 250 € en vols de fins a 1.500 km.
- 400 € en vols intracomunitaris de més de 1.500 km i extracomunitaris d’entre 1.500 i 3.500 km.
- 600 € en vols extracomunitaris de més de 3.500 km.
Tot i això, no hi haurà compensació si la cancel·lació es deu a circumstàncies extraordinàries, o si te n’han informat amb marge suficient:
- 2 setmanes abans de l’hora de sortida.
- Entre 2 setmanes/7 dies, amb un transport alternatiu que et permeti sortir amb no més de 2 h d’antelació i arribar amb menys de 4 h de retard, segons el que s’havia previst.
- Menys de 7 dies, amb les mateixes condicions que el punt anterior.