L’ús de la realitat virtual i les seves aplicacions en l’actualitat

Tags: ., , tecnología

Por: RACC Blog

Com comentàvem al nostre article “Realitat Virtual per aprendre a conduir“, la RV està en voga. En qüestió de minuts podem estar navegant pel Pacífic, visitant una propietat a Berlín o admirant un museu emblemàtic. L’ús de la realitat virtual permet això i molt més.

Els mons i escenaris interactius de la Realitat Virtual caben al saló de casa teva i poden tenir aplicacions molt diverses. Això sí, en la RV l’espai sí que importa. En funció de l’aplicació, necessitarem un espai mínim i una instal·lació de realitat virtual més o menys complexa i costosa.

Algunes experiències de RV es podrien fer servir sense moure’s del sofà, però en altres casos necessitarem uns metres al voltant. La necessitat de desplaçament per a la interacció en algunes aplicacions pot ser de fins a uns 5×5 metres. Com és comprensible, no és el mateix fer servir la realitat virtual per a una simulació de conducció que per fer una visita virtual en un edifici clàssic. En el primer cas segurament l’usuari podrà romandre assegut per simular el maneig del vehicle. En el segon, pot ser necessari un mínim desplaçament.

 

Recorda: tingues la teva assegurança de cotxe en regla per a la teva tranquilitat

ús de la realitat virtual

L’ús de la realitat virtual en el dia a dia

Però, per a què podríem fer servir la realitat virtual en el nostre quefer diari? Doncs la veritat és que les aplicacions dels sistemes virtuals poden ser molt diverses. N’esmentarem algunes:

La RV per a la meditació

L’app DEEP, per exemple, et submergeix en un món d’experiències sensorials en el qual es pren el control a través de la respiració. Aquesta app està disponible per a ulleres de realitat virtual de la marca “Oculus”.

Contractar un viatge

Les agències de viatges capdavanteres s’han sumat a la moda de la realitat virtual i ofereixen tours virtuals ràpids als seus clients. Perquè, evidentment, no és el mateix veure un parell de fotos en un fulletó de viatges que posar-te unes ulleres i submergir-te a la teva destinació preferida. El tour virtual permetrà al client decidir-se amb més facilitat per la destinació que més li cridi l’atenció.

A més, existeixen ja moltes aplicacions com l’Street View VR de Google. Amb aplicacions d’aquest tipus, pots moure’t com t’agradi pels carrers de qualsevol ciutat del món.

Ús de la realitat virtual per a retransmissions en directe

El clàssic FC Barcelona-Reial Madrid va ser el primer partit retransmès en directe mitjançant tecnologia d’RV. Movistar i Samsung es van unir per retransmetre el partit en algunes botigues Movistar de Barcelona i Madrid. El que va ser un acte puntual, segurament formarà part del nostre dia a dia d’aquí a poc temps. El dubte pot ser el preu final que tindrà el fet gaudir del partit amb les nostres ulleres RV i des del sofà de casa. Com a mínim, inicialment.

cinema en realitat virtual

RV aplicada a la immobiliària

El sector immobiliari té aquí una forma més de potenciar les vendes. YouTube permet ja pujar contingut en RV a la seva plataforma de vídeo, amb la qual cosa ofereix una nova finestra comercial a les empreses. El comprador potencial pot realitzar una visita virtual guiada per l’habitatge o, fins i tot, passejar-s’hi abans de construir-la.

Botigues en realitat virtual

Comprar des de casa com si estiguessis a la botiga. El gegant eBay ha estat el primer a utilitzar la realitat virtual per incrementar les seves vendes. Què et semblaria comprar en uns grans magatzems sense fer cues ni sentir-te envoltat de gent en un Black Friday?

Cinema en realitat virtual

Pot semblar el més obvi, però no per això és menys costós. Curtmetratges com Tomorrow de l’estudi Future Lighthouse només són el principi d’una indústria en fase de germinació. És cert que amb la tecnologia 3D vam patir una decepció per la baixa producció cinematogràfica. Però sembla que encara falta temps perquè tot això sigui rendible per als productors i els distribuïdors de contingut.

La indústria dels videojocs

Sens dubte és el mercat que més ha evolucionat gràcies a la realitat virtual. Aquesta indústria mou milions i el seu públic està disposat a gastar grans quantitats de diners per aconseguir tots els perifèrics requerits per gaudir d’una immersió total. Segurament és el sector que més està empenyent la tecnologia que ens ocupa. L’ús de la realitat virtual a les diferents plataformes de videojocs ocupa les portades dels mitjans de comunicació i els prestatges de les llars dels jugadors empedreïts.

Segurament seguirem escoltant, de mica en mica, nous avanços en el sector, molts dels quals tard o d’hora arribaran a les nostres llars.