Què cal fer si les maletes no arriben a la teva destinació
Por: RACC Blog
És el malson de qualsevol passatger d’avió: esperar davant la cinta transportadora d’equipatges… i que el nostre no aparegui. Només l’any passat 26 milions de maletes van arribar danyades, amb retard, o directament van desaparèixer. Saps com has de procedir di la teva maleta no arriba a la cinta transportadora?
- Adreça’t al taulell de la companyia i omple l’Informe d’Irregularitat d’Equipatge (PIR). Aquest document és imprescindible: si no el presentes de manera immediata la companyia pot al•legar que l’equipatge s’ha lliurat amb normalitat.
- Una maleta es considera extraviada a partir de la confirmació d’aquest punt per la companyia o als 21 dies de la desaparició. Si et trobes en aquesta situació, presenta una reclamació escrita per burofax o per correu certificat a la companyia i sol•licita una compensació: la normativa actual fixa la cobertura mínima en 1.131 drets especials de gir* (DEG) per passatger en vols comercials.
- Consulta a la companyia si concedeix un paquet amb productes bàsics i d’higiene per a viatgers que hagin perdut l’equipatge. Algunes companyies el faciliten a passatgers no residents al lloc de la incidència, i/o que hagin de passar la nit sense equipatge.
- Finalment, si en el proper viatge portes algun objecte de valor al teu equipatge, et pot interessar fer una declaració especial de valor abans del vol. Pots fer el tràmit on-line o al taulell de facturació: omple el Formulari amb declaració d’inventari, i pagaràs un percentatge del valor declarat. D’aquesta manera t’assegures que en cas de pèrdua la indemnització sigui superior.
*El DEG és una unitat de compte del FMI que fluctua diàriament. Pots consultar-ne el valor actualitzat a www.bde.es.
Si ets soci i necessites assessorament legal, truca al servei d’Assistència jurídica del RACC al 902.106.106.