Top 5 de motos elèctriques esportives el 2022
Per: David Felipe
L’auge del vehicle elèctric no n’ha deixat enrere les aspiracions esportives i ha estat el mercat de les dues rodes el que està fent més en aquest aspecte. El mercat s’està adaptant a l’exigència de la moto, en què hi ha multitud de models per a cada ús, i l’esportiu és potser el més reduït i en expansió.
Una cosa bona que ha portat l’electrificació per als grans amants de la velocitat ha estat les grans prestacions que ofereix: acceleracions d’infart i velocitats punta de vertigen, un aspecte que només s’ha vist frenat per l’autonomia, generalment el punt flac d’aquests vehicles, cosa que les marques ja treballen per millorar en els pròxims anys, malgrat que actualment ja s’ofereixen autonomies més que acceptables.
Ja t’hem ensenyat com vestir-te per anar amb moto i quina és la millor assegurança de moto, a més de com recarregar un vehicle elèctric. Ara hem escollit un top 5 amb algunes de les millors motos esportives elèctriques que existeixen en aquest segment ara com ara:
La marca nord-americana Zero és una de les pioneres del sector i compta en l’actualitat amb una gamma en la qual destaquen una desena de motos creades per a tots els usos i consumidors. Entre elles destaca la nova Zero SR/S, la versió carenada de la seva supervendes SR.
Amb l’SR/S la marca ha buscat un aspecte més esportiu i embolcallador que a la resta de versions SR, conferint-li un aspecte més agressiu a una moto amb una velocitat màxima limitada a 200 km/h, un par motor de 190 Nm i un guany aerodinàmic del 13%, segons les dades que ofereix la marca. L’autonomia oficial és de 301 km per ciutat, per a un conjunt amb un pes de 235 kg.
Aquesta és, potser, la més agressiva de totes les de la llista. Creada per transmetre sensacions, és capaç d’accelerar de 0 a 100 km/h en 2,6 segons, estant limitada a 240 km/h. L’experiència de la marca de Mòdena, en competició amb l’EGO Corsa a la Copa del Món de MotoE, s’ha sabut plasmar en el model de sèrie més exclusiu i que actualment és el vaixell insígnia.
Amb 146 CV de potència, l’autonomia màxima per al model EGO bàsic és de 200 km, amb uns gens menyspreables 200 Nm de par motor, sent de 420 km per a l’EGO+ i l’EGO RS, que ens ofereixen també una potència de 172 CV amb 215 Nm per a un pes que ronda els 260 kg.
Més desconeguts per al públic en general són els models de la marca canadenca Damon. L’Hypersport i l’Hyperfighter són els seus models carenats i naked, concebuts per a una conducció radical i molt esportiva. Aquest model està limitat a 321,87 km/h (200 mph), la mateixa xifra que la marca dona com a consum combinat. Desenvolupa una potència de 200 CV i és capaç de fer el 0-60 mph en tan sols tres segons, gràcies als seus 200 Nm. Aquest model es podrà començar a veure a la carretera l’any 2023.
Si els italians destaquen en alguna cosa, és en el disseny, un aspecte que queda palès en aquesta Soriano Giaguaro, una de les més futuristes del nostre top 5.
La marca italiana, situada a la vora del llombard llac di Como, té les seves arrels a Madrid entre els anys 1941 i 1954, on va fabricar petites motocicletes amb el nom de Soriano Tigre i que el 2020 van donar pas a la Giaguaro –Jaguar–, el model elèctric que exemplifica el pas del temps. Aquesta moto ofereix 80 cv de potència amb una autonomia d’uns 180 km, amb una mitjana de 120 km/h i una velocitat màxima limitada de 220 km/h.
No hi ha moto més cinematogràfica que la Vector, que sembla treta de les entranyes de la pel·lícula Tron del 1982, dirigida per Steven Lisberger. Però no, aquesta futurista moto ve de la mà d’Arc, una empresa anglesa situada a Coventry i que no té res a veure amb l’Arch de l’actor Keanu Reeves, que, tot sigui dit, també està pensant fabricar motos elèctriques.
La Vector és una espectacular esportiva, limitada a 200 mph (322 km/h) amb un pes de 220 quilos i una autonomia combinada anunciada de 436 km. És capaç de fer el 0-100 en 3,2 segons i es pot recarregar en 40 minuts, cosa que li confereix una alta dosi d’usabilitat.