SÍ rotund dels motoristes a l’eCall per a motos i ciclomotors

Por: RACC Blog

“T’agradaria que la teva moto o ciclomotor disposés del sistema eCall per a motos?” Definitivament, sí. Més de nou de cada deu usuaris de motocicletes i ciclomotors (un 97%) estan d’acord que les motos incorporin aquest sistema de trucada d’emergència que emet automàticament un avís als serveis d’urgència en cas de patir un accident.

L’acceptació per part dels usuaris és un primer i important pas en la promoció del sistema eCall per a motos que impulsa el projecte europeu HeERO2, amb la participació del RACC. Després d’aconseguir que aquest sistema s’incorpori de sèrie a tots els turismes nous abans de l’octubre del 2017, aquesta iniciativa pretén estendre els avantatges de l’eCall als conductors de motocicletes i ciclomotors.

Per conèixer l’opinió dels usuaris, el RACC va realitzar una enquesta en línia que va ser resposta per més de 600 persones, de les quals un 67% utilitza la moto cada dia.

ecall per a motos

Has patit algun accident?

L’enquesta analitza en primer lloc el perfil d’accidentalitat dels motoristes: un 30% ha patit alguna vegada un accident al qual van haver d’acudir els serveis mèdics i/o agents de trànsit. Un 55% no va poder cridar personalment als serveis d’emergència, casos en què un sistema d’avís automàtic seria més efectiu.

Sorprèn negativament el temps que van trigar els serveis d’emergència a arribar al lloc de l’accident: en gairebé un 17% dels casos van trigar més de 30 minuts. El temps de resposta d’aquests serveis és un altre aspecte que pot millorar-se amb l’eCall, especialment a les àrees interurbanes.

T’agradaria tenir un eCall per a moto?

Preguntats directament sobre si estarien d’acord que la seva moto o el seu ciclomotor estigués equipat amb el sistema eCall, un 60% hi estaria “molt d’acord”; un 29%, “d’acord”; un 7%, “una mica d’acord”; i només un 3% hi estaria “no d’acord”.

El sistema eCall per a motos consistiria principalment en un dispositiu integrat al vehicle capaç de recollir dades sobre l’accident i enviar-los al 112. A més a més, s’estudia la possibilitat de disposar de cascos compatibles amb eCall, que recollirien dades addicionals i establirien automàticament una trucada de veu amb mans lliures.

eCall motos funcionament

Així funciona l’eCall per a motos: el vehicle emet la trucada automàtica d’emergència. A més, el casc compatible recull dades addicionals i estableix una trucada de veu.

Pagaries la diferència de 150 € per tenir un casc compatible amb eCall?

En relació al casc compatible, un 94% dels usuaris considera “rellevant” o molt “rellevant” la informació que pugui recollir, però… estarien disposats a pagar el cost addicional que suposaria en relació a un casc normal (estimat en 150 €)? Tot i que un 66% assegura que el nou casc seria “inacceptablement car”, un 78% sí que estaria disposat a pagar aquesta diferència.

Amb els resultats de l’enquesta, les conclusions de l’informe “eCall per a motocicletes: l’experiència del pilot espanyol en el projecte HeERO2” recullen també que el resultat de les primeres proves de l’eCall per a motos en laboratori confirmen que aquest sistema podria ser de gran utilitat per a una gestió més ràpida i eficient dels accidents de motocicleta, contribuint a reduir les morts per accident.

Fins ara, l’eCall per a motos és només un projecte que esperem que en pocs anys sigui una realitat. Mentrestant, si ja tens una moto i vols assegurar-te que tens la pòlissa adequada, els experts de RACC Assegurances respondran als teus dubtes.