Les entregues de cotxes electrificats pugen un 35,4%

Per: Revista RACC

coche electrico

Mentre la matriculació de turismes en general cau un 34,2% a l’abril, l’entrega dels electrifcats augmenta un 35,4%, amb 6.608 unitats, però tot i així no és una bona notícia per complir els objectius del Pla Nacional Integrat d’Energia i Clima (PNIEC).

Segons dades de l’Associació Espanyola de Fabricants d’Automòbils i Camions (ANFAC), la matriculació de vehicles a Espanya no passa per un bon moment; si en el primer quadrimestre del 2021 se’n van vendre 264.649, el 2022 han estat 233.509. Els propulsats únicament per motor de combustió continuen sent els més venuts, tot i que la tendència és a la baixa, sobretot pel que fa als dièsel.

Respecte als vehicles alternatius, augmenten les vendes en el mateix període en gairebé un 21%, però queden lluny de l’objectiu que preveu el PNIEC, perquè amb dades d’abril la projecció per a tot l’any 2022 és de 72.000 unitats, quan haurien de ser 120.000. Entre els alternatius, els híbrids no endollables continuen manant, ja que tripliquen la resta en el seu conjunt, si bé els elèctrics han crescut un 87,63% respecte al primer quadrimestre del 2021.

La sorpresa del MG EHS

Les marques generalistes han d’estar preocupades. MG, d’origen britànic però de fabricació xinesa, ha col·locat el seu model EHS com l’híbrid endollable més venut a Espanya l’abril, amb 245 unitats. MG ha venut 1.300 vehicles en els primers 4 mesos del 2022, respecte als 700 en tot el 2021.

Baixen les emissions mitjanes de CO2

A poc a poc, les emissions de diòxid de carboni (CO2) que provoquen els vehicles de motor es van reduint, tot i que a un ritme baix. Entre el gener i l’abril del 2022 s’han reduït en un 5,70% respecte al mateix període del 2021, fins als 120,2 g/ km de mitjana, però és una dada pitjor, per exemple, que la del gener passat, quan va ser d’un 7% respecte al gener del 2021.

Revista RACC