Renda 2017, en saps totes les novetats?
Por: RACC Blog
El 4 d’abril comença la campanya de la Renda 2017. Us avancem algunes indicacions per facilitar-vos aquest tràmit.
Dates clau de la Renda 2017
- Del 4 d’abril fins al 2 de juliol: presentació de l’esborrany per internet.
- Del 10 de maig al 2 de juliol: pots presentar la declaració en una oficina de l’Agència Tributària. Hauràs de demanar cita prèvia del 8 de maig al 29 de juny.
- Fins al 27 de juny: si el resultat és a ingressar, hauràs de confirmar l’esborrany i domiciliar el pagament al compte.
- Fins al 22 de setembre: podràs domiciliar el segon termini si has sol·licitat el fraccionament del pagament. Si només domicilies el primer, hauràs d’ingressar l’import del segon fraccionament abans del 5 de novembre, aquest dia inclòs.
Novetats Renda 2017
1. Nova app
Des del 15 de març hi ha disponible una nova aplicació mòbil de l’Agència Tributària per a Android (Google) i iOS (Apple). Entre altres coses, aquesta app permetrà:
- Presentar les declaracions més senzilles (l’Agència disposa d’informació suficient per a la seva presentació directa).
- Obtenir les dades fiscals.
- Consultar l’estat de la tramitació o consultar declaracions anteriors.
- Gestionar la teva declaració i la dels teus familiars. Permet sol·licitar, incorporar i utilitzar referències de fins a 20 perfils d’usuari diferents.
L’Agència Tributària creu que l’app permetrà a més de 4.850.000 contribuents presentar la declaració de la Renda “en un clic”.
2. Pla “Li truquem”
Nou servei d’assistència telefònica a través del qual l’Agència Tributària et trucarà per confeccionar i presentar la declaració en el dia i l’hora concertats. Cal demanar cita prèviament a través del web o dels telèfons 901 121 224 i 901 223 344. Aquest servei està reservat per a les declaracions menys complexes. Les cites es facilitaran en trams de 15 minuts, entre les 9 i les 20.30 hores.
3. Obtenció de l’esborrany
En aquesta campanya pots aconseguir l’esborrany i les dades fiscals mitjançant el DNI electrònic o DNIe, el sistema de clau d’accés també anomenat Cl@ve PIN i el número de referència RENØ.
Si demanes l’esborrany fent servir el servei RENØ, hauràs d’obtenir un número de referència, per a la qual cosa necessites l’import de la casella 450 de la declaració de l’any passat, el teu NIF i, com a novetat, la data de caducitat del document d’identitat. Aquest any desapareixen els SMS, ja que la referència només es podrà obtenir a través d’internet.
4. Renda WEB Open
La nova eina Renda WEB Open et permetrà realitzar simulacions de possibles declaracions. Tanmateix, per tramitar i presentar la declaració on line, hauràs d’utilitzar Renda WEB.
Què passa si he presentat una declaració amb errors? Si l’error és en perjudici de l’Agència Tributària, hauràs de presentar una declaració complementària a través de Renda Web.
Si tu ets el perjudicat, aquest any podràs realitzar la rectificació per internet des del model de declaració mateix.
Al portal Renda Web hauràs de marcar la casella 127 dins de l’apartat “Més Tràmits”, opció “Sol·licitud de rectificació d’autoliquidació”, emplenant la nova declaració que contindrà les dades correctes incloses a l’original i les de nova incorporació.
A més de les opcions anteriors, podràs presentar la declaració electrònica a través del telèfon 901 200 345 o presentant un escrit dirigit a l’administració de l’Agència Tributària del teu domicili habitual. Si tens qualsevol dubte, pots contactar amb el servei d’Assistència Jurídica del RACC, al 900 242 242.
Font: Alicia Sánchez (Assistència Jurídica del RACC).