Volant RACC, promoure la competició des de la base
Por: RACC Blog
Ja fa 37 anys que existeix com a fórmula de promoció esportiva. Es va crear, tal com es descriu a l’article primer del seu reglament, “amb l’expressa finalitat d’estimular la participació a les competicions automobilístiques”. Un any més el Volant RACC Trofeu Mobil 1-Mavisa ofereix, com cap altra copa de promoció pot fer, poder accedir a la competició des d’una base sòlida i assequible.
Durant aquestes gairebé quaranta dècades el Volant RACC ha sabut mantenir els seus paràmetres bàsics que li han permès sobreviure respecte a altres fórmules: l’economia de costos i els pressupostos ajustats.
Jordi Barrabés, responsable d’Operacions de l’Esportiva, ens comenta que: “per al 2015 el Volant RACC presenta la novetat que comença la temporada un mes abans , arrencant al març amb el Ral·li La Terrissa (Quart). El calendari segueix l’esquema de ser mixt, amb quatre proves d’asfalt i tres de terra. El reglament esportiu no ha variat, segueix amb el Peugeot 107 com a model assequible i econòmic”.
Mavisa és la xarxa de concessionaris i tallers vinculada a la marca Peugeot que acompanya el Volant RACC des de fa una dècada com a patrocinador implicat en el subministrament dels vehicles. El model actual és el Peugeot 107, que durant aquests anys ha mostrat la seva fiabilitat, és un vehicle simple que permet una preparació bàsicai dóna als pilots l’oportunitat de treure-li el màxim partit. Per les seves petites prestacions, permet una màxima igualtat entre els participants i un molt baix cost als seus pilots per iniciar-se en els ral·lis.
Un altre punt que destaca Jordi Barrabés del model de competició econòmic del Volant RACC és que els pneumàtics Yokohama obligatoris són rodes d’ús normal, no de competició, amb la qual cosa els costos es redueixen enormement.
A més d’aquests costos reduïts, el Volant RACC Trofeu Mobil 1-Mavisa recompensa els participants amb diferents quantitats de diners en funció de la classificació a cada cursa, a més de 6.000 euros per al vencedor final, 3.000 per al segon classificat i 1.500 per al tercer.
Jordi Barrabés ens comenta també que “si hi ha algun pilot que destaqui durant el campionat i que compleixi unes característiques, el Comitè Organitzador pot plantejar-se d’ajudar-lo econòmicament, sempre que el pilot presenti el seu programa esportiu de promoció previst per a la temporada 2016”.
El Volant RACC és possible en part també pel teixit organitzatiu a Catalunya, amb escuderies que porten molt de temps en actiu, com l’Escuderia Osona o el Biela Club Manresa. Precisament a la prova de Manresa, última del campionat 2014, Jordi Rodríguez va superar Carles Duran després d’una bonica lluita en la qual no es va decidir el títol fins a l’últim moment. Al Ral·li 2000 Viratges, Jordi Rodríguez i Carles Duran van arribar amb opcions al títol final. El pilot barceloní va aconseguir la victòria a Manresa, però la lluita amb Carles Duran es va mostrar espectacular. Jordi Rodríguez va sortir des del primer tram a l’atac, mostrant-se molt ràpid al llarg de tot el ral·li, conscient que havia de guanyar si volia optar al títol mentre els seus rivals continuaven en cursa. El jove pilot de l’Escuderia Baix Empordà Pau Frigola va ser l’únic capaç de seguir el ritme de Rodríguez, quedant-se a només nou segons de la victòria. Frigola es va col·locar per davant dels altres aspirants, Carles Duran i Albert Cardó, que van perdre tota opció tot i anar sempre molt ràpids.
Tens més informació sobre el Volant RACC (calendari, inscripcions…) aquí.