Un duel d’anècdotes de pilots RACC
Por: RACC Blog
Dos pilots RACC es van enfrontar fa pocs dies sobre el gel del Circuit d’Andorra-Pas de la Casa, a l’anomenat ‘The Duelo’, l’enfrontament un contra un de les GSeries BPA (competició de velocitat sobre gel amb cotxe a Andorra), al volant dels GSeries Prototype de quatre rodes motrius i motor de 1.300 cc. Els pilots RACC van ser Dani Juncadella, pilot oficial de Mercedes-Benz al DTM, i Miquel Molina, al seu torn pilot oficial d’Audi en aquest mateix campionat. Cal recordar que Juncadella va ser el 2014 pilot de proves de l’equip Force India de Fórmula 1 i tots dos es van formar gràcies al Programa de Joves Pilots del Circuit de Catalunya.
Molina, de 25 anys, és natural de Lloret de Mar i condueix un Audi RS 5 DTM al si de l’equip Audi Sport Team Abt Sportsline, mentre que Juncadella, barceloní de 23 anys, pilota habitualment un Mercedes AMG C-Coupé de l’equip Petronas Mercedes AMG.
El Miquel Molina va vèncer el Dani Juncadella en adjudicar-se dues de les tres mànegues. El Dani va ser el primer vencedor, el Miquel va guanyar la segona clarament i a la tercera el pilot d’Audi va saber beneficiar-se dels problemes a la caixa de canvis de Juncadella.
Vam tenir l’oportunitat d’entrevistar-los durant les GSeries BPA per saber més d’aquesta experiència i també del DTM (Campionat Alemany de Turismes) 2014.
Foto: Pere Nubiola
Dani Juncadella (DJ): L’experiència m’ha agradat molt, cada any m’agradaria venir. Pots aprendre molt veient els que en saben. T’agafen ganes de millorar, de saber-ne més. Al principi vas molt pel lloc, per la trajectòria ideal com en un circuit d’asfalt, i això és una altra cosa, o vas de costat o no vas enlloc, no avances. Competir aquí t’aporta més sensibilitat al volant, les derives…
Miquel Molina (MM): M’ha encantat. T’ajuda a conèixer el que fa realment un cotxe, quan canvies de pes, el que t’has d’avançar, col·locar-lo bé per passar pel punt adequat de la corba i sortir bé, gas a fons sense creuar-te en excés i, sobretot, saber controlar el sobreviratge.
DJ: …és que aquí quan notes que se te’n va del darrere canvia la filosofia, has d’accelerar més, al DTM si ho fas acabes en un 360º. No condueixes igual però t’aporta sensibilitat, tacte.
MM: Com a experiència és molt positiva. Amb tot el que sigui donar voltes i provar cotxes en qualsevol tipus de condicions i superfícies guanyes experiència.
Foto: Pere Nubiola
Ja que parlem de DTM, el vostre millor record del DTM 2014?
DJ: Lausitzring… Bé, el millor i el pitjor. El millor perquè tenia el millor resultat (tercer), però malament perquè vaig tenir un drive through a la cursa per unes banderes grogues i el vaig perdre.
MM: De records molts, tots bons. Tinc un bon record d’Oschersleben perquè des que hi vaig anar amb el F-Renault 2000 ja em va agradar, sembla un circuit de kàrting gran, molts revolts que vénen junts, no és molt llarg. Tinc dues pole position, fins i tot una amb força marge. I també Zandvoort, que és un dels traçats antics, clàssics, sense marge d’error, si surts acabes a la grava o xoques amb el mur.
DJ: També m’agrada Zandvoort i també Hongria. Realment si va bé el cotxe llavors és quan el circuit t’agrada. Si el cotxe no va, no tira, als entrenaments encara, però en carrera pateixes i no t’ho passes bé.
MM: Un altre circuit singular és Brands Hatch, al traçat petit, el curt. Aquí la meva anècdota és que al meu mecànic de la pissarra li deia que fins a les últimes vint voltes no em marqués el que faltava, perquè començar la cursa veient que et falten 99 voltes és desmoralitzador… I això que la distància de cursa és la mateixa, però fas tantes voltes…
DJ: En F1 tinc alguna passada a l’entrada dels boxes. Hi ha tants botons, tanta gent, cartells, llums, has de fer tantes coses en pocs segons que en alguna em vaig passar. Per sort encara que frenis fort és difícil calar-lo per un sistema que té de protecció. Al DTM si et passa i frenes fort es cala i fas un ridícul…
MM: A mi al DTM m’ha passat que quan posem goma al pit lane davant del box, has de deixar anar l’embragatge, accelerar a fons i frenar, alhora, un moviment ràpid que gairebé parat has d’arrencar i posar goma… I alguna vegada m’he quedat clavat o he sortit a batzegades…
DJ: Jo ho intento quan el cotxe encara no ha tocat terra, quan es retiren els gats hidràulics, i també en alguna ocasió he sortit ranquejant…
Tots dos seguiran al DTM durant el 2015 i tenen entre la seva llista de desitjos poder participar en una cursa de resistència, potser Le Mans o Spa. En el cas del Miquel Molina, com que Audi està plenament involucrada al Mundial, li pot resultar menys difícil que al Dani Juncadella, però ambdós es mantenen al seu programa actual i encara ho veuen lluny.
T’agrada el motor? Segueix-nos a Facebook i Twitter i estigues al dia de les últimes novetats en ral·lis, F1, MotoGP i altres competicions de motor.