Ral·li Acròpolis 1990: primera victòria de Carlos Sainz

Por: RACC Blog

Era el segon any del pilot RACC Carlos Sainz al Mundial de Ral·lis amb Toyota. El seu copilot: Luis Moya, també pilot RACC. Tots dos estaven enrolats en el Toyota Team Europe, sota la direcció d’Ove Anderson. Aquest rallyman suec reconvertit en manager s’havia fixat en un pilot espanyol que debutant en el ral·li Mil Llacs del 1988, davant els pilots més veterans i millors especialistes, havia acabat sisè amb un Ford Sierra Cosworth de dues rodes motrius posteriors.

El fitxatge de Sainz

Anderson es va declarar impressionat per la forma de parlar i la determinació de Sainz. El va fitxar per a la temporada següent, 1989. Allà, el pilot madrileny va quedar vuitè després de disputar set ral·lis.

Ja el 1990, en la cinquena prova del Mundial, el ral·li Acròpolis, Carlos Sainz va aconseguir la primera victòria d’un pilot espanyol al Mundial de Ral·lis. El ral·li era d’una extrema duresa, amb temperatures de 50º a l’interior del cotxe i amb trams plens de pols i delicadament ràpids.

El duet Sainz-Moya

Sainz va inscriure el seu cognom a l’Olimp grec davant noms que eren en aquells dies els escollits dels déus com Vatanen, Allen, Biasion, Ericsson o Kankkunen. Sainz-Moya van ser campions del Mundial aquell mateix any, el 1990.

Sainz va repetir victòria a l’Acròpolis al 94 i al 97, amb Subaru i Ford. Ha estat, juntament amb el mític Walter Röhrl, l’únic pilot en aconseguir guanyar tres edicions del Acròpolis. I amb tres marques diferents.

Més informació esportiva a RACC Motor Sport.