Gran Premi de Catalunya de MotoGP: la pressió de córrer a casa
Por: RACC Blog
Després del Gran Premi d’Itàlia, que se celebrarà a Mugello aquest proper cap de setmana, la cita de l’afició amb el motociclisme serà el 15 de juny al Circuit de Barcelona-Catalunya, amb el Gran Premi de Catalunya de MotoGP.
L’ambient que es viurà el 15 de juny al Circuit serà intens per a tothom, però els pilots locals la viuran amb més intensitat que la resta de grans premis. Hi ha, sens dubte, una pressió afegida pel fet de córrer a casa.
En què es concreta la pressió de córrer com a local?
Amics, familiars, demanen poder veure als pilots i saludar-los. Els patrocinadors els omplen les hores d’actes de promoció, la premsa acumula preguntes, més que en altres grans premis…
Héctor Martín, responsable de la comunicació de Marc Márquez a Monlau Competición, resumeix així l’activitat de Marc: “Just abans d’un GP com el de Catalunya, Marc necessita tranquil·litat. És un cap de setmana atabalador, molt gent pregunta per ell i cal estructurar-se amb temps i sense excessos. Marc és un pilot a qui en aquests moments tothom reclama i això vol dir que és poc accessible, a la majoria els has de dir que no els pots concedir l’entrevista, que no hi ha temps disponible. Malgrat tot, ell va cada any a la presentació del GP la setmana abans i sempre coincideix amb un o dos actes de patrocinadors personals. Enguany se’n faran dos, un d’ells fora de Barcelona, per la qual cosa haurà d’agafar un avió. El cap de setmana, que comença el dijous, no canvia l’estructura de la resta de curses del Mundial. Els quatre dies han de ser iguals que els altres perquè no li sigui encara més dur. El pàdoc de Montmeló és un dels dos o tres més saturats i com que és el campió i el pilot local, al box la gent s’amuntega i espera una foto o un autògraf. Es concedeixen tres o quatre entrevistes curtes el dijous i la resta són una roda de premsa diària i un flash interview amb les televisions amb drets. Algun patrocinador, com Repsol o Estrella Galicia 0,0, pot reclamar la presència dels seus pilots al VIP Village o a l’Hospitality, però són aparicions que es repeteixen en algunes curses.”
En resum, els pilots noten com l’atenció gira més sobre ells i estan més sol·licitats que normalment, la qual cosa altera la seva rutina de cada gran premi, cosa que ja és una pressió. Si a més s’hi afegeix la responsabilitat que senten de fer-ho bé a casa per a satisfer l’afició…
Els pilots RACC al Gran Premi de Catalunya
Marc Márquez, Pol Espargaró, Aleix Espargaró i Dani Pedrosa són quatre exemples de què vol dir la pressió de córrer a casa. I més en el cas del Gran Premi de Catalunya, en què la majoria dels principals actors, els pilots, provénen de la feina excel·lent de promoció de Dorna amb el Campionat d’Espanya de Velocitat (CEV), de la Federació Catalana de Motociclisme i del mateix RACC.
Dos dels campions el 2013, Márquez i Espargaró, són pilots RACC, igual que Lorenzo, Rins i tants d’altres… la majoria formats a Catalunya, on l’afició ha pogut seguir el seu historial de victòries i podis.
Recorda que pots anar al Gran Premi de Catalunya de MotoGP comprant les entrades amb descompte gràcies a la targeta RACC Master o el teu carnet de RACC Joves. Tria ara les millors localitats i recorda que l’aparcament serà gratuïts per a motos i cotxes tots els dies del Gran Premi.