L’Equip de confiança dels pilots de MotoGP
Por: RACC Blog
Des del director d’equip a qui omple el dipòsit de benzina o qui escalfa les rodes, tots vesteixen els colors d’equip que el pilot defensa a la pista. Però n’hi ha d’altres, no menys importants, que formen un equip reduït i d’extrema confiança per als pilots de MotoGP. Són l’equip invisible dels pilots RACC Aleix i Pol Espargaró, Jorge Lorenzo i Marc Márquez en MotoGP, i Àlex Márquez a Moto 2, imprescindibles per rendir al més al nivell en cada cursa: des d’un cap de premsa personal a un preparador físic, fisioterapeuta, representant, o fins i tot pares, germans i nòvies…
L’etiqueta RACC no es toca
Estar entre els 22 millors pilots de MotoGP del món ha de tenir alguna compensació. Per això hi ha parts de la granota reservades i molt disputades entre patrocinadors. Pol Espargaró sovint recorda als invisibles del seu voltant que el logo RACC no es toca, tot i no ser patrocinador. “Jo sóc a MotoGP gràcies al RACC. Em van donar una moto quan no era ningú, amb un equip increïble sota la tutela del desaparegut Joan Moreta” [president de la RFME i membre de la junta directiva del RACC]. Aquest comentari del Pol va adreçat a les seves persones més properes que poden ser, a més de professionals pagats per l’esportista, amics o família.
Jorge Lorenzo i un gran equip de col·laboradors
L’inquilí del box del Movistar Yamaha és un dels pilots del pàdoc que arrosseguen més personal al seu voltant: representant, cap de premsa personal, conductor del motorhome, fisioterapeuta, preparador físic, un assistent personal, i a més pot ser que amb ell viatgin el president del seu club de fans, Xavier Ledesma, i algun amic pilot com Ricky Cardús. En algunes curses fins i tot tindrà proper el seu pare o la seva mare; o la seva xicota, la Núria Tomàs.
El cap de premsa del Jorge, Artur Vilalta, aclareix que fora d’Europa només viatgen els imprescindibles, que poden quedar reduïts al preparador físic i el fisioterapeuta. Però pels circuits europeus compten amb un motorhome gegantí per a 7 persones, que el pilot comparteix amb els seus col·laboradors més propers. “Ara és el moment de la vida del Jorge en què hi ha més estabilitat al seu voltant. És la quarta temporada amb pràcticament la mateixa estructura”, explica Vilalta. I afegeix que “l’arribada del seu representant, l’Albert Valera, va marcar aquest equip actual”. El cap de premsa de Lorenzo ens explica que el pilot acostuma a sopar amb el seu equip personal i amb mecànics. I si diumenge guanya la cursa, es troben tots al motorhome per celebrar-ho. L’equip invisible també hi és en els mals moments: la passada temporada, a Misano Adriatico, amb la caiguda sota la pluja després del segon canvi de moto, van poder fer pinya i capgirar anímicament la situació.
El dream team dels germans Márquez
Parlar de l’equip invisible de Marc Márquez pot ser confús. Sempre ha dit que els seus mecànics són el seu dream team, i la relació és molt íntima encara que siguin molt visibles. Però el bicampió de MotoGP amb el Repsol Honda té més gent al voltant de màxima confiança: assistent de premsa, un coordinador d’entrenaments, un preparador físic, un fisioterapeuta exclusiu (compartit amb el seu germà), el seu mànager sempre a la vora, el pare, la mare en algunes curses…, fins i tot l’oncle Ramon, com a president del seu club de fans oficial.
I el pare també condueix el motorhome
Enguany, els germans Márquez han decidit deixar les habitacions que llogaven al pàdoc, les que es coneixen com “GP Rooms”, i han adquirit un motorhome que el pare, en Julià, ha decidit que conduirà per tot Europa. El Marc va començar a estar patrocinat pel RACC l’any 2001, quan tenia tot just 8 anys i disputava la copa monomarca Conti. En Julià també té molt present la figura del desaparegut Joan Moreta, un autèntic equip invisible: “s’hi implicava molt, quan veia que els nois volien aprendre i hi posaven actitud”. El pare dels Márquez recorda la confiança i l’ajuda d’aquestes persones properes en els inicis no sempre fàcils dels seus fills.
Aleix Espargaró, amb la familia a prop
L’empresa que gestiona la comunicació de Jorge Lorenzo, Playmaker Agency, també gestiona la de l’Aleix Espargaró. El mallorquí i el va- llesà comparteixen representant, però no cap de premsa. En el cas del pilot del Suzuki Ecstar de MotoGP, aquesta feina és del Joan Lacueva, amic de la infància amb qui ja va compartir experiencia a MotoGP l’any 2010 quan l’Aleix va pilotar la Ducati de l’equip Pramac. L’equip Suzuki, gestionat per italians, compta amb aquesta figura del cap de premsa, però la seva “autoritat” es queda als circuits. Fora de les curses, la popularitat i el nombre de peticions d’entrevistes d’aquests pilots de MotoGP són tan grans, que els cal un duplicat del càrrec, però encarnat en una persona que acaba sent fins i tot un amic. L’Aleix no té tanta gent al voltant com, per exemple, Lorenzo. A banda de l’Albert Valera (que es multiplica per atendre’l a ell i al mallorquí) i el Joan Lacueva, pot ser que compti amb la companyia de la seva dona, Laura Montero: “és la seva feina, ha de ser ell qui em reclami als circuits. Jo hi estic com a espectadora i persona de suport”. I si l’Aleix té una caiguda? “En calent em mantinc al marge, però estic al seu costat i intento tranquil·litzar-lo. Ja en fred, intento donar-li suport i animar-lo”.
Pol Espargaró: “poca gent i de molta confiança”
Al Pol li agrada estar “amb gent de molta confiança. Com el meu cap de premsa, el Borja, que en el seu dia es va quedar sense feina i vam decidir treballar junts. Ens avenim moltíssim”. El pilot RACC també te nou representant, Homer Bosch, que a banda de la seva experiencia mprofessional, “és quasi un triatleta i em manté a ratlla!”. A diferencia d’altres pilots que belluguen preparadors físics o fisioterapeutes a cada cursa, ell compta amb una persona que li dirigeix l’entrenament i la dieta a casa mateix. Quant a la seva parella, la Carlota, el Pol confessa que quan corria a 125 cc i Moto2 no li agradava que viatgés a les curses, “perquè no tenia lloc perquè es quedés mentre jo era a pista, però ara ja tinc una habitació llogada al pàdoc. Tot i que no m’agrada veure-la patir a les curses, m’aporta sempre molta tranquil·litat”.
Si vols saber més sobre els nostres pilots de Motogp favorits, visita la nostra revista digital del RACC.
Autor: Damià Aguilar