La volta al món en les grans competicions
Por: RACC Blog
Amb l’arribada d’un nou any es publiquen els diferents calendaris de les competicions d’índole diversa de la temporada esportiva del motor a tot el món.
Si existís un passaport “racing” on segellar un visat o certificat de visita d’un mínim de curses en una volta al món imaginària, la llista de països a visitar i les seves carreres corresponents seria llarguíssima, ja que en un exercici d’imaginació com aquest que proposem els criteris de selecció de proves importants poden ser molt variats: ambient, tradició, traçat del circuit, escenari de grans victòries, característiques dels vehicles participants, etc.
Com totes les llistes, aquesta no és completa, però les 4 proves que expliquem en aquest post són molt especials per diversos motius, i permetrien viatjar al posseïdor d’aquest passaport “racing” -si ho considera adient a través del servei d’agència de viatges del RACC– a França, els Estats Units, l’Illa de Man i la Xina.
Les 24 Hores de Le Mans (França). Es diputen des del 1923 (amb les úniques excepcions del 1936 per motius econòmics i entre el 1940 i el 1948 per la Segona Guerra Mundial) i compten amb l’organització de l’ACO (Automobile Club de l’Ouest). Una victòria a Le Mans suposa per al guanyador moltíssim prestigi, tal com expliquem al post de Tom Kristensen. Ha estat escenari de moltes pel·lícules, entre les quals destaca la protagonitzada per Steve McQueen el 1971.
500 Milles d’Indianàpolis (Estats Units). La primera edició de les 500 Milles d’Indianàpolis es va disputar el 1911. La data del calendari és sempre al maig, propera al Memorial Day, el dia que els Estats Units honoren els seus soldats morts en combat. És tot un espectacle que congrega més de 300.000 espectadors al circuit i té en el trofeu Borg-Warner una de les seves icones. Louis Meyer el 1936 va introduir de manera involuntària el que seria la tradició del got de llet per al guanyador.
TT Illa de Man o Tourist Trophy (Illa de Man). És una cursa motociclista que se celebra des del 1907 a l’illa homònima. En el seu moment va formar part del Campionat del Món però el 1976 en va quedar exclosa per raons de seguretat. Es disputa íntegrament per carreteres de l’illa, recorrent desnivells, encreuaments, corbes tancades, etc. El rècord està en 19’17”300 a 188 km/h. De la perillositat en parlen les xifres, amb 245 pilots morts entre el 1907 i el 2014. Per al motociclisme espanyol el TT va representar la pèrdua de Santiago Herrero (Ossa), que va morir el 10 de juny del 1970 al Westwood Corner. El següent vídeo és fidel reflex de l’espectacularitat d’aquesta prova, i de les velocitats a què arriben els pilots.
[vimeo http://vimeo.com/46856767]
Gran Premi de Macau de F3 (Xina). Té la peculiaritat que es disputa en un traçat urbà, estret, sinuós, objectiu de molts joves pilots per fer-se un nom i saltar a categories superiors. Precisament un pilot RACC va ser el primer espanyol de guanyar-lo, Dani Juncadella, el 2011, superant els resultats de dos pilots RACC, Jordi Gené (segon el 1991) i Pedro de la Rosa (tercer el 1995).
I ja que estem comentant proves rellevants del motor per a aquest 2015, no deixarem fora del calendari els tres esdeveniments significatius dels quals el RACC n’és responsable esportiu de l’organització: el Gran Premi d’Espanya de F1, el Gran Premi de Catalunya de MotoGP i el RallyRACC.
Segueix-nos als canals RallyRACC de Facebook i Twitter, on et donem informació i expliquem anècdotes sobre Campionats del Món de Fórmula 1, Ral·lis i Motociclisme.