Els cascos de Marc Márquez al llarg de la seva carrera
Por: RACC Blog
Us ensenyem els diferents dissenys que ha portat al mundial el pilot RACC, vuit vegades campió de món.
En motociclisme, possiblement el casc és la peça de seguretat activa més important, juntament amb la granota i els guants. A diferència d’aquests dos, el casc és l’únic espai que pot personalitzar el pilot, el qual, lligat a patrocinis, pot triar el disseny, amb la qual cosa passa a ser el seu millor senyal d’identitat.
Parlant de motos, són molts els cascos mítics que ens venen al cap: Qui no recorda el de Mick Doohan o el de Kevin Schwantz? Per no parlar de l’àguila de Kenny Roberts, el d’Ángel Nieto, el de Barry Sheene o l’etern ‘Comecocos’ de Joan Garriga, sense deixar-nos els de Sito Pons i Àlex Crivillé. Actualment, totes les rèpliques es poden trobar al mercat, cascs que difereixen molt poc –o gens– dels usats en competició pels millors pilots del món.
Marc Márquez a hores d’ara un dels millors pilots de la història de MotoGP i suma un total de 206 curses disputades, amb un total de 82 victòries, 134 podis, 90 pole position i 73 voltes ràpides. En l’àmbit dels cascos no s’ha quedat enrere i. al llarg de la seva carrera n’ha usat amb una extensa varietat de dissenys.
Durant el seu pas pels campionats de promoció, havia estat un dels pilots escollits per la murciana NZI per portar el seu famós casc amb el disseny de Chupa Chups, marca que també havien portat altres com Jorge Lorenzo, Àlex Crivillé o Álvaro Bautista.
El ’93’ ha estat fidel a la marca japonesa Shoei des del tercer any al mundial, després d’haver debutat en 125 cc amb KTM equipant la marca italiana Premier. En els dos primers cascos, els patrocinis d’Scalextric i Red Bull eren els predominants, sense cap senyal d’identitat característica.
Després de fitxar per Derbi el 2010, any en què aconseguí el seu primer campionat del món en 125 cc, Márquez va passar a Shoei. Amb la marca japonesa va mantenir el disseny el 2010, al Red Bull Ajo Motorsport, encara que amb el salt a la Suter de Moto2 amb el Team Catalunya Caixa-Repsol el 2011 i el 2012, Lotus va passar a formar part del disseny, aportant el color blau marí que va substituir el vermell d’Scalextric a la part superior. El disseny de la ‘formiga atòmica’ ja es va deixar veure el segon any a la categoria.
Quan va arribar a la màxima categoria el 2013, la ‘formiga atòmica’ passà a ser una de les parts més importants de disseny i per la qual serà reconegut fins al dia d’avui. En els tests hivernals ja va deixar veure el disseny que marcaria la pauta durant els anys següents, tot i que encara amb moltes sorpreses per conèixer.
L’arribada a l’equip HRC-Repsol ha estat marcada pels sis títols mundials obtinguts en vuit anys a la categoria, deixant escapar només el del 2015 –que va ser guanyat pel també pilot RACC Jorge Lorenzo– i el del 2020 a causa d’una complicada lesió després de caure a la primera cita de Jerez.
En la categoria reina han estat molts els dissenys que ha lluït el ’93’ al llarg dels últims vuit anys, exhibint cascos específics per als Grans Premis que considerava especials.
Un dels més bonics va ser el que va fer servir el 2015 per al GP de Catalunya al circuit de Barcelona-Catalunya, on va lluir un casc amb mosaic inspirat en Antoni Gaudí. El trencadís característic de l’arquitecte català es va apoderar de la formiga, donant un colorit espectacular al disseny de Dave Designs, elegit entre més de 500 propostes rebudes després d’un concurs en xarxes socials. Fins ara, el Marc ha seguit confiant en els dissenys de David Mata.
Reconegut pel pilot mateix com un dels seus cascos favorits, el disseny Gaudí va donar pas a altres com les edicions especials per al GP de les Amèriques, l’Iron Head del 2017 o el Rodeo del 2019.
Podeu veure els millors dissenys de Marc Márquez i els cascos en vista de 360º accedint a aquest link.