5 consells essencials de seguretat viària mentre esquiem
Por: RACC Blog
Importa poc si som principiants o experts. Hi ha una sèrie de normes de seguretat viària mentre esquiem que s’haurien de seguir. A l’hora de practicar esquí aquests consells ajuden a minimitzar el risc d’accident.
Coneix els teus límits
Comencem, això sí, amb una consideració prèvia: coneix els teus límits com a esquiador i esquia a les pistes de dificultat adaptada al teu nivell. En general a moltes estacions trobaràs una divisió de les pistes per colors en funció de la dificultat: verd (pistes fàcils per a principiants), blau (fàcils per a nivell intermedi), vermell (pistes difícils, per a esquiadors experts) i negre (pistes molt difícils , de dificultat extrema).
Consells de seguretat viària mentre esquiem
1. Adaptar la velocitat a les circumstàncies i al trànsit
Sí, com amb cotxe per la carretera. Hem de comportar-nos respectant els altres esquiadors. Sempre sent conscients de la nostra habilitat personal, de les condicions del terreny i de quants esquiadors hi ha a la pista.
2. L’esquiador de davant nostre té prioritat
En general, l’esquiador del davant té prioritat en general, i en particular en els avançaments. Nosaltres el veiem, ell no ens veu. Per això hem de triar la nostra ruta evitant posar-lo en perill. A l’hora d’avançar-lo, ho hem de fer deixant prou espai com per preveure possibles moviments voluntaris o involuntaris (com una caiguda).
3. Incorporació i parades a les pistes
En incorporar-nos a una pista senyalitzada o en tornar a arrencar, mirem amunt i avall. Assegurem-nos que no posem en perill la circulació d’altres esquiadors. Si ens resulta imprescindible parar a una pista, evitem fer-ho en un lloc de visibilitat reduïda, com un canvi de desnivell. És millor fer-ho a la vora de la pista que al mig. Si caiem en un lloc de visibilitat reduïda, cal que ens n’apartem com més aviat millor.
4. Ascensos i descensos a peu i respecte de la senyalització
L’esquiador que decideixi ascendir o descendir a peu ho ha de fer de forma obligatòria pel lateral de la pista, per la seva pròpia seguretat i a més perquè les petjades del peu danyen la pista i la fan perillosa per a la resta d’esquiadors. D’altra banda, a més de la senyalització de dificultat que hem dit abans, les pistes poden tenir altres senyalitzacions, que poden indicar direcció, advertències de perill o el tancament d’aquesta pista. Evidentment que aquests senyals s’han de respectar.
5. Prestació d’auxili i identificació en cas d’accident
És obligatori que prestem assistència en cas d’accident. I si som testimonis d’un, independentment que en siguem responsables o no, hem d’identificar-nos i intercanviar noms i adreces amb la resta d’involucrats.
Amb aquests cinc consells de seguretat viària mentre esquiem que qualsevol esquiador hauria de seguir, la seguretat a les pistes estaria pràcticament assegurada.
Si te’n vas aviat a esquiar, per a més tranquil·litat pots contractar l’assegurança d’esquí del RACC, que et permet gaudir al màxim de la neu i et protegeix davant de qualsevol incidència a qualsevol estació d’esquí europea.