L’F1 arriba al Circuit

Per: Deyanira García

Tags:

La parada de la Fórmula 1 a Barcelona s’ha convertit en una cita ineludible al calendari del ‘Gran Circ’. I és que el Circuit de Barcelona-Catalunya acull aquesta competició des de fa 32 anys, incloent-hi la d’aquest 2023.

Al llarg d’aquestes més de tres dècades, s’han experimentat canvis. Enguany no serà diferent. Sens dubte, una de les novetats ha estat l’alteració del mes en què es disputa: habituats al fet que sigui el maig, aquest any s’ha passat al primer cap de setmana de juny.

Més enllà d’això, també hi ha novetats a la pista, ja que s’ha eliminat la darrera xicana per tornar al traçat original. Amb aquesta modificació, la longitud final serà de 4.657 metres. Cal destacar que el Circuit de Barcelona-Catalunya va aconseguir que tots dos recorreguts –amb xicana i sense– estiguin homologats, per la qual cosa la decisió sobre quin es fa servir és responsabilitat de cada campionat o promotor.

Cambio en el trazado de la F1 para 2023. @circuitdebcncat

Per vetllar per la seguretat dels pilots, i seguint amb les indicacions de la Federació Internacional d’Automobilisme (FIA), s’han instal·lat tanques TECPRO als dos darrers revolts del circuit. A més, també s’ha col·locat una tanca de protecció als dos primers revolts i s’ha ampliat l’escapatòria del primer gir, que comptarà amb 70 metres de grava al punt més ample.

Aquestes són les mesures més significatives que s’han realitzat per albergar la Fórmula 1. Però no són les úniques, ja que també s’han executat tasques de substitució de pianos i pintura, a més de fer un canvi a l’icònic marcador, que passa a ser més modern.

Pel que fa a les localitats, el Circuit ha ampliat l’aforament instal·lant dues tribunes addicionals. A més, els aficionats que hi vagin in situ i no es vulguin perdre res, tenen l’opció de reservar una parcel·la per acampar en una zona habilitada. Sigui o no aquesta l’opció escollida, el que no podrà faltar a la motxilla dels assistents serà la gorra, protecció solar i begudes per mantenir-se hidratat, ja que les altes temperatures amenacen de ser-hi presents.

Barcelona i la seva relació amb l’F1

Tot i que Barcelona acull la Fórmula 1 des de fa tres dècades de manera ininterrompuda, la seva relació amb aquest esport ve d’antany.

El 1991, l’anomenat G.P. d’Espanya va tornar a Catalunya després que la seu d’aquest Gran Premi fos Jerez de la Frontera. Però abans que aquests bòlids rodessin per terres gaditanes o pel madrileny circuit del Jarama, a Catalunya ja es tenia l’antecedent de veure córrer els Fórmula 1 pels carrers de la ciutat comtal, concretament per Pedralbes i per Montjuïc.

Nigel Mansell, el setembre del 1991, es va alçar amb la victòria, sent el primer guanyador de Fórmula 1 al Circuit de Barcelona-Catalunya. Una gesta que es va repetir l’any següent.

Tot i això, si parlem dels pilots que més vegades han pujat al primer esglaó del podi d’aquest Gran Premi, els noms amb què ens trobem són els de Michael Schumacher i Lewis Hamilton, tots dos amb sis victòries. Precisament, la primera vegada que es va córrer al juny va ser el 96 i el triomf va anar a parar a les mans del “kaiser”.

Resultats del GP d’Espanya 2022

L’any passat cap dels dos pilots espanyols va pujar al podi. Carlos Sainz va ser quart classificat, encara que era el tercer a la graella de sortida, mentre que Fernando Alonso, sortint des de l’última posició, va recuperar 11 llocs per acabar novè.

Des de la “pole” sortia Charles Leclerc. Va mantenir aquesta posició de privilegi fins a la volta 26, quan va haver d’abandonar per problemes mecànics. La batalla es va quedar entre els dos homes de Red Bull, Max Verstappen i Sergio Pérez, i el Mercedes de George Russell. Finalment, l’holandès va aconseguir el triomf, seguit del mexicà, que va obtenir la volta ràpida, i l’anglès va tancar el podi.