Com s’equipen els pilots de MotoGP?

Por: RACC Blog

Fa poc t’explicàvem quina és la millor equipació per anar amb moto o quin és el casc que millor s’adapta al teu dia a dia. Però saps com s’equipen els pilots de MotoGP?

En competició, els elements de seguretat han de protegir el pilot de manera extrema i els seus components estan fabricats amb els millors materials existents. L’estudi i el desenvolupament d’aquestes parts permeten una evolució permanent, perquè la seguretat sigui cada vegada més gran, amb la qual cosa es minimitzen els possibles danys als pilots.

Quin equipament porten els pilots de MotoGP?

Per a un campió del món, tots els components són vitals i, des del cap als peus, porten els millors materials.

Granota

Els pilots de MotoGP RACC de Repsol-Honda, Marc Márquez i Jorge Lorenzo, van equipats amb les granotes de la marca Alpinestars, una de les més destacades del mercat. La marca fundada a Arsolo (Itàlia) els vesteix tots dos de coll a peus, amb una granota formada per 13 peces de cuir, que triguen més de set hores i mitja a cosir a mà. Aquesta peça va proveïda d’un coixí de seguretat de cos sencer, que després d’una caiguda –va equipat amb sensors intel·ligents capaços de detectar si es tracta o no d’una caiguda- es manté inflat durant cinc segons després de l’impacte amb l’asfalt.

El cuir està fet de pell de cangur, el material més comú per la seva alta resistència a l’abrasió. A més, cada granota té sis peces de blindatge encaixades a la part interior: dues als braços, dues a les cames, una al pit i la darrera, a l’esquena.

Muscleres

D’aquests accessoris destaquen les muscleres, elements rígids, generalment fabricades amb poliuretà. Creades per absorbir impactes i minimitzar el dany del pilot en cas de caiguda. Faciliten el lliscament i solen tenir orificis de ventilació.

Espatllera

L’espatllera és la protecció que els pilots porten sota de la granota. Construïda en multicapa amb elements articulats, és flexible a la posició del pilot a la moto, però alhora manté la rigidesa durant les caigudes. Usada per evitar lesions medul·lars de l’espina dorsal, aquest element té la funció de closca, per la qual cosa col·loquialment es coneix com a ‘tortuga’. Pot presentar-se en diversos formats, sent el més comú els arnesos elàstics, i pesa menys de 600 grams.

Genolleres, colzeres i gep

Les genolleres i les colzeres se situen sobre la zona de les articulacions del pilot. Estan fabricades amb poliuretà i afavoreixen el lliscament. Les lliscadores de les genolleres són intercanviables, ja que el contacte amb l’asfalt les desgasta després de les sessions de pilotatge.

A la granota també trobem el gep, una millora aerodinàmica proveïda d’un camelback per hidratar el pilot durant la cursa, amb una capacitat de 400 cc.

Per norma general, la marca Alpinestars subministra quatre granotes per a GP, que opcionalment poden tenir diferents especificacions i que en cas de trencament poden ser reparades al circuit mateix per un operari qualificat de la marca.

Guants

Els guants de Marc i Jorge són uns altres dels elements fonamentals. Els Alpinestars Supertech munten proteccions extres de poliuretà als artells que permeten una gran sensibilitat i blindatge, amb reforços extres al canell i als dits. Han de permetre la màxima flexibilitat perquè el pilot tingui prou tacte per controlar la moto, i els dits anular i petit solen estar units per protegir la mà en possibles caigudes.

Botes

Les botes del 99 i del 93 són les Alpinestars Supertech-R, unes botes dissenyades per protegir i absorbir impactes. Dissenyades amb elements rígids, permeten la torsió frontal, però impedeixen la lateral gràcies al seu disseny amb peces rígides. Com en el cas dels guants, han de permetre una sensibilitat extrema i protegir els peus i els turmells.

Casc

El casc és l’única peça en la qual difereixen els dos pilots RACC. Mentre Márquez usa l’X-Spirit III, Lorenzo fa servir el Shark Race R Pro.

A MotoGp el disseny del casc pot variar en cada cursa i el de Cervera es caracteritza per portar en la majoria d’ocasions una formiga en el seu disseny, mentre que el mallorquí ha redissenyat aquest any el seu casc amb unes flames als laterals al més pur estil ‘custom’.

Tots dos cascos estan fabricats amb fibra orgànica multi-composite i fibra d’alt rendiment en diverses capes. Fets totalment a mida per als pilots, se n’usen tres a quatre per Gran Premi i uns quinze per temporada.