Vine a fer la teva primera frenada d’emergència

Por: RACC Blog

Saps que amb un any d’experiència en conducció la probabilitat de patir un accident es redueix una cinquena part en comparació amb la que teníem immediatament després d’obtenir la llicència? T’has plantejat si sabries fer correctament una frenada d’emergència?

Ja ho diuen, que l’experiència sempre és un grau. I en conducció, també. Un conductor segur no hi naix, sinó que s’hi fa. Així doncs, aprendre a conduir requereix temps i es necessita pràctica per aconseguir un nivell de competència suficient. Durant el primer any de conducció, el conductor haurà d’enfrontar-se a situacions com canviar de marxa, mirar pel retrovisor o manipular el volant amb destresa, coses que després d’un temps d’experiència es fan de manera gairebé automàtica. Les situacions de risc, però, més val viure-les en un entorn segur, com és un circuit.

Frenada d’emergència en recta i en revolt

La posició dels pedals en cas de frenada d’emergència, així com la posició correcta de les cames, el maluc i els braços, són essencials per exercir la màxima pressió eal pedal de fre. Familiaritzar-se amb la vibració del pedal quan actua l’ABS també és una lliçó que pot permetre al conductor superar amb èxit qualsevol imprevist a la carretera. El fet que un cotxe disposi d’ABS (tots els cotxes turismes fabricats després del 2003 l’incorporen), el qual evita el bloqueig dels pneumàtics, també permet fer una frenada d’emergència enmig d’un revolt, seguint-ne la trajectòria. Amb l’ABS les frenades són més llargues i no hi ha perill de bloquejar les rodes i, d’aquesta manera, durant la maniobra es manté intacta la capacitat de correcció de la direcció. Una qüestió imprescindible, en termes de seguretat.

 Eslàloms de conscienciació

L’ergonomia correcta de les mans al volant és la diferència entre poder realitzar els girs amb agilitat o no. Al curs, també es pot viure in situ la dificultat de conducció quan hi ha una distorsió visual (provocada per unes ulleres especials) i que simula la conducció havent ingerit begudes alcohòliques.

Simulador de bolcada

El cinturó de seguretat és l’element més important de seguretat passiva que conté un vehicle. Portar-lo cordat o no pot representar la diferència entre viure o morir, en cas d’accident. És per això que amb un simulador de bolcada els alumnes experimenten la subjecció que exerceix, evitant la caiguda, quan el vehicle bolca i queda en posició inversa. Dins el simulador es comproven de primera mà sensacions mai viscudes.

Demostració ESP

Els monitors realitzen demostracions pràctiques de la reacció del vehicle amb ESP i sense. Aquesta tecnologia antibolcada i antiderrapatge detecta quan el conductor és a punt de perdre el control sobre el vehicle i aplica pressió de fre de manera autònoma sobre les diverses rodes per a ajudar a estabilitzar-lo.