Tècniques i detalls per estalviar amb el nostre cotxe

Per: David Felipe

tècniques per estalviar amb el nostre cotxe

Ser propietari d’un vehicle representa una sèrie de despeses. Es comença per la compra, però òbviament no acaba aquí, també cal tenir en compte, i molt, els pagaments freqüents, com posar carburant o el manteniment periòdic.

Per començar, és molt important seguir sempre els consells de conducció eficient, sobretot perquè acostumar-se a circular a revolucions baixes afavoreix la disminució del consum. Però hi ha algunes qüestions que poden marcar la diferència entre una despesa continuada de petites reparacions i desgast de components, o un funcionament al més efectiu possible del nostre vehicle. Això repercutirà en un estalvi que a mitjà o llarg termini compensa enormement.

tècniques per estalviar amb el nostre cotxe

El manteniment

En els detalls hi ha la clau de l’estalvi. És molt important realitzar un control periòdic del vehicle perquè no se’ns escapi res. En el cas de cotxes menys evolucionats, que són encara majoria, convé tenir anotades les dades dels manteniments que el nostre taller de confiança ens ha d’oferir.

Pneumàtics

Per exemple, cal portar sempre les gomes a la pressió que indica el fabricant. És important recordar també que s’ha de variar segons les circumstàncies, per exemple si anem gairebé buits o completament carregats per autopista. Uns pneumàtics poc inflats suposen una despesa innecessària de gasolina i uns d’excessivament inflats representen pèrdua d’estabilitat. En qualsevol cas la durada dels pneumàtics, un dels elements més costosos, s’allargarà i la nostra butxaca ho agrairà.

estalviar cotxe tècniques

Foto: Nic Redhead

Control del combustible

Un control periòdic del consum de combustible és fonamental per localitzar problemes vinculats a la mecànica. També en aquest cas els cotxes d’última generació ens ho posen més fàcil perquè amb els ordinadors de bord realitzen el càlcul de forma autònoma, però si el nostre vehicle no realitza el procés, podem fer el càlcul posant a zero el comptaquilòmetres quan anem a fer gasolina i calcular quants quilòmetres hem pogut fer amb un dipòsit, multipliquem la quantitat de litres que hem posat per 100 i dividim el resultat pel nombre de quilòmetres fets i obtindrem la mitjana de consum als 100 km. Si veiem alguna variació substancial en recorreguts habituals, cal portar el cotxe al taller. Hi ha qui creu que els combustibles premium milloren el funcionament del motor. És cert que alguns cotxes veuen incrementat el seu rendiment, però són pocs. La veritat és que en general no val la pena el sobrecost del carburant per les millores que suposa.

Per altra banda, cal tenir en compte els dies i llocs més barats per fer gasolina, tal i com us explicàvem en aquest post.

La conducció eficient

Climatització

Pel que fa al debat de què és millor de cara al consum, si circular amb les finestres obertes o el climatitzador, és clar que a partir dels 50 km/h és molt millor utilitzar els sistemes de ventilació interiors, ja sigui el climatitzador si en tenim o manualment, perquè amb les finestres obertes podem gastar de mitjana un 10% més per la resistència a l’avanç que provoca.

Velocitat

A partir dels 100 km/h el consum de combustible augmenta considerablement. Per exemple, en un trajecte de 300 quilòmetres per autopista la diferència en temps segons si premem més o menys l’accelerador (sempre dins dels límits) pot ser d’uns 20 minuts, en canvi el consum de combustible es pot disparar fins a un 40% més. Per tant, si hem de fer un viatge llarg és millor mantenir velocitats baixes, perdrem uns minuts, però estalviarem uns quants litres de carburant.

L’assegurança

L’assegurança del cotxe és una despesa inevitable i obligatòria, però amb un bon assessorament també és possible estalviar. A tercers completa? A tot risc? Quina et convé? Al RACC t’assessorem en funció del que més et convingui.

I amb l’assegurança de cotxe del RACC pots conduir tranquil perquè cobreix fins a l’últim detall. Per exemple, et paguem el rebut de l’assegurança si et quedes a l’atur.