Són segures les cadiretes amb què viatgen els teus fills? Comprova-ho entre més de 125 models
Por: RACC Blog
Consulta aquí l’actualització del 2015
Viatgen segurs els teus fills al cotxe? La resposta a aquesta pregunta depèn principalment de dos factors: la qualitat del sistema de retenció infantil (SRI) triat i la mateixa responsabilitat dels pares, des de l’elecció d’una cadireta adequada a les característiques del nen a la instal·lació correcta i l’ús adequat.
És un tema prioritari per a les autoritats de Trànsit. Així ho demostra una de les noves mesures introduïdes a la reforma de la Llei de trànsit: la possibilitat que els agents immobilitzin el vehicle si no disposa del dispositiu de retenció infantil adequat al menor que hi viatga.
Quina cadireta triar?
Per a facilitar la tria de la cadireta, el RACC(*) dóna a conèixer anualment els resultats dels tests que analitzen la seguretat, la facilitat d’ús i l’ergonomia, la presència de substàncies nocives i l’acabat. Des del 2000 s’han analitzat més de 125 cadiretes, que poden consultar-se a RACC Informació Pràctica.
A l’estudi del 2014 s’han provat 33 SRI diferents de tots els grups de pes (0, 0+, I, II i III). Dotze d’aquests models han rebut la qualificació de “bons”, mentre que la cadireta Recaro Privia & Recaro Fix ha obtingut la millor puntuació (“molt bona”). Pel costat negatiu, cinc models han rebut la qualificació de “dolent”. La taula següent recull els resultats de totes les cadiretes:
Com a novetat, cal esmentar la inclusió de la Maxi Cosi 2way Pearl & 2way Fix, la primera cadireta analitzada segons la nova normativa d’homologació EVE-R 129, més coneguda com “i-Size”, que ha obtingut la qualificació de “bona”. Recorda que la nova normativa, més exigent i basada en l’alçada del nen, es mantindrà en paral·lel durant un temps amb la normativa actual. A l’article Busques cadireta per al cotxe? Tingues en compte el nou reglament “i-Size” te n’expliquem tots els detalls.
Recorda a més que, si ets soci del RACC, pots donar d’alta gratis els teus fills. Tindran quan ho necessitin assistència personal i sanitària en tots els viatges, encara que no viatgin amb tu.
* La publicació i difusió d’aquest estudi pel Reial Automòbil Club de Catalunya i la Fundació RACC, tenint en compte que el RACC té la consideració d’Organització de Consumidors i Usuaris, i ambdues són una Associació i una Fundació, respectivament, sense ànim de lucre, es realitza en desenvolupament del seu objectiu, en una activitat informativa envers els consumidors i usuaris amb la finalitat de millorar la seguretat viària. El Reial Automòbil Club de Catalunya i la Fundació RACC es limiten a publicar els resultats de l’estudi dut a terme per Stiftung Warentest i el club de l’automòbil alemany ADAC, en relació amb diversos models de cadiretes existents al mercat, motiu pel qual el Reial Automòbil Club de Catalunya i la Fundació RACC no són responsables del contingut de l’estudi, ni de l’anàlisi de les mostres, la qual només publiquen, de manera que tampoc no se’n fan responsables. L’adquisició de les mostres per a les proves es fa a comerços, per catàleg o del mateix fabricant, prenent mostres de manera aleatòria; totes les cadiretes estan homologades segons la normativa ECE R44/03 ò ECE-R44/04 i UN ECE. Per tant, totes les cadiretes objecte de l’estudi comparatiu són aptes per estar al mercat.