Ruta multimodal per Barcelona, la capital del Mediterrani
Por: RACC Blog
Després de fer un tastet per la Costa Brava, baixar cap al sud fins al límit amb la Costa del Maresme i arribar fins Argentona, entrem a la ciutat de Barcelona amb un Toyota C-HR Hybrid, que aparcarem tan bon punt arribem per transitar amb l’app CityTrips i les diverses modalitats que ens ofereix.
Entrada a la Ciutat Comtal
Viatgem des del nostre últim destí, Argentona, fins a la Ciutat Comtal. El motor de benzina de 1.800 cc de 122 cv deriva del seu germà Prius i és fabricat en una de les factories de vehicles híbrids que Toyota té a Europa, concretament a Turquia. El C-HR té un disseny agressiu, que tot i ser un crossover recorda un cupè. I això que només és un centímetre més curt que un dels referents del mercat en SUV mitjans com és el Nissan Qashqai, que supera en quatre centímetres d’alçada el nostre protagonista.
Omplim el dipòsit
Abans de deixar el nostre Toyota, omplim el dipòsit de benzina per tenir-lo a punt en qualsevol moment. Ho fem a la benzinera del RACC de l’avinguda Doctor Marañón número 17. Posteriorment aparquem el vehicle a la seu del RACC de l’avinguda Diagonal amb Albert Bastardas.
En marxa amb l’aplicació CityTrips
A partir d’aquí, només necessitem el nostre telèfon mòbil i l’aplicació gratuïta CityTrips. Està disponible per a Android i iOS. Ara serà cada usuari qui decideixi com seguir endavant. Ho podrà fer amb un servei de carsharing (Avancar, Bluemove, Drivy o Socialcar), motosharing (eCooltra, Ioscoot, Muving o Yugo), amb bicicleta (Bicing, BicingE, Donkey Republic) o simplement amb transport públic tradicional.
Estadi Olímpic
El primer pas de la nostra visita serà l’estadi del FC Barcelona, on podrem anar al seu museu. És el més visitat de Catalunya, per davant del Museu Dalí de Figueres o el Picasso de Barcelona. Només El Prado i el Reina Sofia de Madrid tenen més visitants arreu d’Espanya. Després de gaudir de la història d’aquest club centenari, anirem cap a la muntanya màgica, Montjuïc, seu principal dels Jocs Olímpics de Barcelona’92.
Una vegada al nostre destí, trobem el Museu Olímpic de l’Esport Joan Antoni Samaranch i l’Estadi Olímpic Lluís Companys. A la mateixa zona, també tenim el Museu d’Art Modern de la Fundació Joan Miró, el Museu d’Arqueologia de Catalunya i el MNAC, el nostre pròxim destí.
MNAC
El Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC) destaca per tenir una de les col·leccions més importants d’art romànic del món. Està situat al Palau Nacional de Montjuïc, construït amb motiu de l’Exposició Universal de Barcelona de l’any 1929. Des de la seva façana principal podem gaudir d’una de les panoràmiques més icòniques de la ciutat de Barcelona, amb la vista de les columnes de Puig i Cadafalch que el 2010 es van reconstruir uns metres més amunt d’on van ser erigides originàriament el 1919 –la dictadura de Primo de Rivera les va enderrocar el 1928–, lloc que actualment ocupa la Font Màgica.
Seu de la primera etapa del RallyRACC
Per l’avinguda Maria Cristina, que serà novament la seu de la primera etapa del RallyRACC Catalunya-Costa Daurada 2018, baixem cap a la plaça Espanya, la més gran de la ciutat i la segona de l’Estat –pel darrere de la Plaza España de Madrid–, des d’on ens dirigirem a la plaça Catalunya, el centre neuràlgic de Barcelona.
L’illa de la discòrdia
A la plaça Catalunya les opcions són múltiples, però primerament anirem al Passeig de Gràcia, per visitar “l’illa de la discòrdia” amb el conjunt de cinc edificis (Casa Batlló, Casa Mulleras, Casa Bonet, Casa Amatller i Casa Lleó Morera) que van enfrontar professionalment els arquitectes modernistes Domènech i Montaner, Puig i Cadafalch i Antoni Gaudí.
Des del modernisme català saltem fins a la Basílica de Santa Maria del Mar, una construcció gòtica projectada per Berenguer de Montagut l’any 1329 que, en contraposició amb la Catedral de Barcelona, va voler ser l’església del poble i del barri de la Ribera.
Arribem al Fossar de les Moreres
Al seu costat, el Fossar de les Moreres, una plaça construïda sobre l’antic cementiri de la basílica, que alberga els caiguts durant el setge a la ciutat a la Guerra de Successió espanyola i que van morir durant la batalla de l’11 de setembre de 1714.
Uns metres al nord, l’antic mercat del Born ensenya les seves entranyes als visitants que entrin dins de l’estructura de ferro modernista. S’hi pot gaudir de les restes medievals de l’antic barri de la Ribera. Un barrri completament destruït després del 1714 per la construcció de la Ciutadella. Actualment reconvertida en parc, on podrem relaxar-nos durant les estones amb més estrès del dia.
Via Laietana amunt
Des de la zona del Born tornem a la Via Laietana, una de les vies més transitades de la ciutat, per pujar fins a la plaça Sant Jaume, una de les més antigues i on tenien la confluència el Cardo i el Decumanus romà de l’antiga Barcino. A la plaça, dues de les institucions més importants de Catalunya: el Palau de la Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona.
Molt a prop, el Temple d’August, a la seu actual del Centre Excursionista de Catalunya, on encara podrem admirar tres de les columnes i una petita relíquia de l’època de la Barcino romana. Aprofitant el trajecte passarem pel carrer de la Pietat, on es troba el Palau Reial Major de Barcelona, seu de l’Arxiu de la Corona d’Aragó, fins arribar al pòrtic principal de la Catedral de Barcelona.
La Catedral
La Catedral de la Santa Creu i Santa Eulàlia, en contraposició a la basílica de Santa Maria, va ser construïda entre els segles XIII i XV amb l’ajuda de la noblesa. D’estil gòtic, es va aixecar sobre les restes d’anteriors temples d’època paleocristiana i visigòtica.
La Sagrada Família
Tornem a fer servir l’app RACC Trip per poder complir amb el trio dels temples de culte més importants de la ciutat. Després d’haver passejat per la Rambla, enfilarem cap a la Sagrada Família, obra inacabada d’Antoni Gaudí. En construcció des de 1882 i amb previsió d’acabament el 2026 –any del centenari de la mort de Gaudí–, és un dels espais més visitats de tota Espanya i un espectacular edifici que serà el final del nostre viatge per la Ciutat Comtal.