Realitat Virtual per aprendre a conduir

Per: David Felipe

realitat virtual en autoescoles

A RACC sempre pensem en la innovació. Ja vem innovar al crear la nostra assegurança de cotxe online, i ara aquestes innovacions s’enfoquen a beneficiar els alumnes de les autoescoles del RACC. RACC Autoescola ha incorporat la realitat virtual per aprendre a conduir amb l’objectiu que els nostres alumnes acumulin la màxima experiència i coneixement per anar preparats al 100% als seus exàmens de conducció. Amb aquest nou sistema, no només ha millorat la preparació dels nostres alumnes sinó també l’opinió que tenen sobre RACC Autoescola.

Què és la realitat virtual?

La realitat virtual és un entorn audiovisual generat informàticament que aporta a l’usuari la sensació d’immersió. Aquest “món virtual” creat per ordinador pot ser una aproximació a la realitat tangible, més o menys encertada. Però també pot ser una realitat totalment alterada i fictícia. En el sector dels videojocs es creen mons d’autèntica fantasia en realitat virtual en què el jugador pot moure’s i interactuar amb el seu entorn.

realitat virtual per aprendre a conduir

La realitat virtual pren protagonisme

Ha plogut molt des que Charles Wheatstone inventés l’estereoscopi a mitjans del segle XIX (1844). Però aquest gran invent es considera el pare dels sistemes de realitat virtual tal com els coneixem avui.

En els últims anys, els avenços de les noves tecnologies aplicades a la realitat virtual (RV) i el descens dels costos d’aquestes tecnologies han permès la seva aplicació en diferents camps.

Acostumem a escoltar notícies sobre la RV aplicada als videojocs, però altres camps, com el de la medicina, l’arqueologia, l’art o l’entrenament militar, per exemple, també aprofiten els seus avantatges. Ulleres de realitat virtual, guants i altres perifèrics ajuden a crear la sensació de màxima immersió. A més a més, tampoc podem oblidar la necessitat i utilitat de l’àudio per acabar de completar l’experiència de la realitat virtual.

Com pot ajudar la RV per aprendre a conduir?

Aprendre a conduir a través de la realitat virtual no és sinó un pas natural més en l’evolució tecnològica que estem vivint en ple segle XXI. Mitjançant aquests sistemes, els alumnes podran donar els seus primers passos abans d’agafar el volant i llançar-se a la carretera.

L’evolució de la realitat virtual ha portat a RACC Autoescoles a incorporar les noves tecnologies al mètode d’aprenentatge. Els alumnes de RACC podran fer servir la realitat virtual per gaudir d’una experiència de conducció més real.

realitat virtual en autoescoles

Beneficis de la realitat virtual per aprendre a conduir

Els motius pels quals RACC Autoescola ha decidit utilitzar les noves tecnologies de RV en els seus centres són moltes. A continuació apuntem 4 punts importants pels quals utilitzar la realitat virtual per aprendre a conduir:

  1. Aprenentatge a través de l’experiència: L’alumne pot experimentar les dificultats del trànsit en un entorn de realitat virtual. D’aquesta manera pot retenir millor els conceptes apresos en les classes teòriques. Això suposa un major índex d’alumnes aprovats a la primera.
  2. Teòrica divertida, diferent i innovadora: L’obtenció del carnet de conduir es converteix en una experiència més divertida. La immersió en la realitat virtual fa molt més atractives les classes de conducció. La utilització d’un suport diferent com és la realitat virtual, ajuda als alumnes a matricular-se. Un factor diferencial que beneficia els alumnes del RACC Autoescola.
  3. Menor quantitat de pràctiques: La realitat virtual pot traslladar l’alumne a les zones d’examen abans de començar les seves pràctiques al volant. L’alumne de l’autoescola podrà aprendre els diferents recorreguts com si allà hi fos. Així estalviarà molt temps per preparar l’examen. Assolir la preparació necessària per presentar-se a l’examen pràctic de conduir serà molt més fàcil.
  4. Teòrica més personalitzada: El sistema de preguntes tipus test també està implementat en el sistema de realitat virtual que el RACC utilitza. En anar llançant preguntes als alumnes a través de les ulleres i quedar les respostes en el sistema, el professor pot fer un seguiment més personalitzat de l’alumne. El professor sabrà quins temes són els que a un alumne en concret li costen més i incidir en ells. L’alumne rep un tracte més personalitzat.

Introduir la realitat virtual per aprendre a conduir és un pas més en benefici dels alumnes que decideixin confiar RACC Autoescoles per obtenir el seu carnet.