RallyRACC: de Duesaigües a Santa Marina

Por: RACC Blog

Després de la ruta de la Fatarella a Salou i de Santa Coloma de Queralt al Montmell, encetem l’última etapa del RallyRACC, amb començament a Duesaigües i final a la serra de Santa Marina, entre Pratdip i Vandellòs.

En aquesta tercera ruta del RallyRACC, recorrerem el trajecte amb un Toyota Yaris, un dels cotxes utilitzats al ral·li per la marca japonesa, patrocinadora de la prova organitzada pel RACC. Amb un 1.500 cc i 100 cv híbrid descobrim les enrevessades carreteres del Baix Camp.

Últim dia del RallyRACC

L’últim dia del RallyRACC, el 28 d’octubre, acaba amb una etapa de dos trams, amb dues passades en cadascun. Les rutes anteriors deixen pas als trams de Riudecanyes (SS 15/17) i Santa Marina (SS 16/18),  la segona passada de la qual serà el Power Stage.

La mítica rotonda de la sortida de l’N-420 de Duesaigües-Porrera, que ha format part de diversos traçats d’aquest tram –amb finals, zona de pas i inici–, serà el punt de partida dels SS 15/17. En direcció a Duesaigües, trobem una carretera estreta i plena de corbes que farà les delícies dels amants de la conducció, abans d’arribar al centre urbà.

El túnel ferroviari més llarg de l’Estat espanyol

Abans d’arribar a Duesaigües trobem el pont dels Masos, un viaducte ferroviari de 14 arcs de mig punt, a l’entrada a la vall, un dels dos que es troben prop de la vila. Aquest pont va ser volat durant la Guerra Civil espanyola i la marca encara és apreciable avui dia a la part central. El viaducte va ser declarat element del Patrimoni Industrial de Catalunya i precedeix el túnel de l’Argentera (1893), que uneix el Baix Camp i el Priorat, considerat el túnel ferroviari més llarg de l’Estat espanyol.

Duesaigües

Arribem al poble de Duesaigües, que va formar part de la senyoria d’Escornalbou. Al centre es pot visitar l’església dedicada a santa Maria, edificada el 1752 sobre una altra datada del segle XIII. Només a quatre quilòmetres de la vila, el pantà de Riudecanyes (1904) reté l’aigua destinada al consum de diverses poblacions i als regadius de la comarca, una de les principals atraccions del qual és la pesca.

Riudecanyes

La pròxima aturada serà a Riudecanyes, on finalitza aquest tram de 16,35 km i des d’on iniciarem el trajecte cap al castell-monestir de Sant Miquel d’Escornalbou. El conjunt arquitectònic, amb la primera construcció com a monestir del segle XIII al cim de la muntanya d’Escornalbou, té una nau central d’estil romànic i un parell de capelles.

A inicis del segle XX, l’egiptòleg Eduard Toda va comprar el conjunt arquitectònic, que fins al 1835 va funcionar com a seminari, per renovar-lo completament i transformar-lo en una mansió senyorial. Just al promontori del davant del recinte, un mirador sobre la roca ens farà gaudir de les millors vistes de la comarca i del mar Mediterrani.

L’Arbocet

Després de la visita al castell, encetem el camí cap al segon tram i fem una petita aturada al nucli de l’Arbocet, pertanyent a Vilanova d’Escornalbou, on trobem dues torres amb una curiosa història: la torre rodona de Cal Torratxar i la quadrada del Gravat.

La llegenda diu que a la rodona era per donar hostatge als cristians i la quadrada als moros. L’església parroquial, del segle XVII, és dedicada a sant Joan.

Mont-roig

Des de la T-321, enllacem amb la T-310 fins a Mont-roig, on podrem visitar l’església de Sant Miquel i l’església vella, a banda dels portals i la muralla o la presó. Pertanyent a aquest municipi, a uns quilòmetres de distància per la T-322 arribem a l’ermita de la Mare de Déu de la Roca, un santuari situat al cim d’una roca erosionada que li confereix una espectacularitat única.

L’existència de la capella antiga, de planta quadrangular i excavada a la roca, data del 1299. En la part alta de l’ermita trobem la capella de Sant Ramon, emblanquinada per servir de guia als mariners i que va ser restaurada per primera vegada el 1902 per un grup de dones de Mont-roig. Amb una panoràmica espectacular, la pujada és visita obligatòria.

Seguint per la T-322, passarem per Colldejou en direcció a Pratdip. Poc després de Colldejou comença l’últim tram del RallyRACC 2018, que en la segona passada formarà part del Power Stage.

Pratdip

A Pratdip, població de 720 habitants, trobem un nucli antic d’origen medieval, presidit per les restes del castell, on segons la llegenda es trobava la tomba d’Onofre de Dip, un vampir que atemoria la població local. La llegenda explica que els dips eren gossos negres i vampirs endimoniats que xuclaven a la nit la sang del bestiar i dels borratxos noctàmbuls que bevien a les tavernes del poble. La tradició diu que el nom del poble ve d’aquests gossos, que van desaparèixer el segle XIX.

L’església de la població està dedicada a santa Maria i encara es conserven els abeuradors i els safaretjos.

Per la T-310, arribem a l’ermita de Santa Marina, un centre de pelegrinatge, construït el 1500 després que la família del Mas d’en Sabaté en cedís els terrenys. Es creu que l’aigua de la font del recinte té propietats curatives.

A uns quilòmetres de Santa Marina acabem aquesta ruta amb el Toyota Yaris Híbrid, després de l’últim tram de 14,50 km i on estarà situat el primer podi de la prova. Un total de 52 km que ens faran recórrer l’última etapa del RallyRACC 2018, del diumenge 28 d’octubre, l’únic ral·li mixt del World Rally Championship.

Segueix la ruta a Google Maps

La ruta en imatges

Vols provar el vehicle?

[raccblog url=”http://www.racc.cat/microsites/venda-de-cotxes/assessorament?utm_proc=200003682″ text=”Deixa les teves dades aquí!” target=”_blank” align=”center”]