RallyRACC: a la conquesta del mundial  

Tags: ., RallyRACC

Por: RACC Blog

Del 24 al 27 d’octubre torna l’única prova mixta del calendari, en la qual es pot decidir el títol.

La rotonda del tram de Riudecanyes serà una altra vegada un dels atractius

Falta poc per la 55a edició del RallyRACC, la 13a cita puntuable del mundial 2019 i penúltima de la temporada. Una prova en la qual el pilot de Toyota Ot Tänak pot decidir el títol i en què tornarem a veure les millors estrelles del mundial.

Amb la presència dels millors pilots del món, en aquesta edició podrem gaudir de la participació de l’últim guanyador, el nou vegades campió del món Sébastien Loeb, que l’any passat va sumar la seva novena victòria sobre l’asfalt i la sorra de Catalunya. A més, el seu company d’equip Dani Sordo, guanyador del Ral·li de Sardenya, tornarà a pujar al volant del Hyundai i20 WRC per intentar conquerir una prova que fa massa temps que se li resisteix.

LA SEGURETAT:

La seguretat és una de les principals preocupacions de l’organització. Per això, recomanem seguir sempre les indicacions dels comissaris i de les autoritats presents, situar-se a les zones habilitades per al públic i tenir en compte que està expressament prohibit caminar pel tram 30 minuts abans que comenci la prova.

Aquí us mostrem uns vídeos en què els principals pilots del mundial demanen el màxim respecte a les normes de seguretat establertes.

1. Fer cas dels comissaris:

En la seguretat radica una part important de l’èxit del ral·li i del seu correcte desenvolupament, motiu pel qual és obligatori fer cas de les instruccions dels comissaris del RallyRACC, tal com us diuen els pilots:

2. Situar-se a les zones habilitades per al públic

Aquest és un dels aspectes més importants que ha de tenir en compte l’afició, ja que és un dels principals motius de cancel·lació d’un tram.

3. Seguir les indicacions de Mossos o Agents Rurals

Respectar la senyalització que fan les autoritats competents, siguin Mossos d’Esquadra o Agents Rurals, és de vital importància per al bon funcionament del ral·li.

4. No caminar pel tram durant els 30 minuts anteriors a la sortida del primer participant

Envair el tram durant els anteriors 30 minuts al començament de la prova és contraproduent, ja que la pista ha d’estar completament buida per a les respectives inspeccions de seguretat. Al tram s’ha d’arribar amb prou antelació.

L’itinerari del ral·li tornarà a tenir com a punt de partida el Shakedown de la ciutat de Salou, que durant la jornada de dijous donarà el tret d’inici d’aquesta edició, just abans de la cerimònia de sortida que se celebrarà a la zona de la platja de la mateixa localitat, on es podrà gaudir de tots els vehicles participants.

Les dues passades per Gandesa, Horta-Bot i la Fatarella-Vilalba seran els trams de la primera jornada competitiva, divendres, en què la sorra i la pols seran els grans protagonistes del #RallyRACC. A la tarda, l’espectacular canvi d’especificacions dels cotxes participants serà la principal atracció al Service Park de Port Aventura.

El Service Park estarà un any més a Port Aventura

El primer contacte amb l’asfalt serà el dissabte, amb Savallà, Querol, el Montmell i l’etapa de Salou, que serà una de les principals atraccions, on com cada any l’afició podrà veure de molt a prop els seus ídols.

Diumenge, la prova es disputarà al ja mític tram de Riudecanyes, mentre que la principal novetat serà la inclusió del tram de la Mussara –que serà el Power Stage en la segona passada–, un nou tram d’asfalt de 20,72 km que probablement decidirà el campió d’aquesta edició.

Tota la informació sobre la prova es pot trobar a www.rallyracc.com, amb les guies dels trams per als espectadors.