Què fan els fabricants d’automòbils, a més de cotxes?
Por: RACC Blog
La tecnologia que desenvolupen contínuament els fabricants d’automòbils per a millorar les prestacions i el rendiment dels cotxes nous té moltes altres aplicacions, algunes de les quals amb un marcat caràcter social. Honda i Toyota han apostat clarament per aquest camp i en són els líders indiscutibles.
Ajuda a persones amb mobilitat reduïda
Les dues marques japoneses més importants han dedicat investigacions per a ajudar persones amb mobilitat reduïda.
Toyota, mitjançant el programa Human Support Robot, ha elaborat un prototipus que ajuda a moure braços i cames, i que pot rebre ordres per control de veu. Per a desenvolupar-lo ha comptat amb la col·laboració de l’Associació de Gossos Pigall japonesa.

Prototipus que ajuda a moure braços i cames. Toyota.
Per la seva banda, Honda, amb el projecte NEDO ha creat un dispositiu que té la finalitat d’ajudar a caminar aquells que han vist reduïda la mobilitat de les extremitats inferiors.

Ajuda per a caminar. Honda.
ASIMO, el robot “gairebé humà”, fa 14 anys
El 2000 Honda sorprenia el món amb la presentació d’un “robot bípede de dimensions i formes humanes capaç de mantenir l’equilibri, caminar, i pujar i baixar escales”. Així culminava una investigació iniciada els anys 80, pensada per a aconseguir un enginy electrònic amb la finalitat de millorar la interacció amb les persones.
Actualitzat recentment, ASIMO reconeix persones i objectes i calcula distàncies. Entén 50 salutacions i executa 30 instruccions diferents. Arriba a una velocitat de 3 km/h, fa 1,30 m, pesa 54 kg i pot funcionar de manera contínua durant 1 hora.
Mobilitat personal per ciutat
Els desplaçaments urbans poden entrar en una nova dimensió amb nous dispositius personals. Malgrat que primer caldrà veure per quins llocs se’n permet la circulació a cada ciutat.
Toyota compta amb Winglet, un robot que estan provant funcionaris de la ciutat japonesa de Tsukuba i que, si tot va bé, obtindrà l’autorització al març del 2016. Funciona amb bateries de ió-liti, té una autonomia de 10 km, arriba als 6 km/h i la recàrrega completa només necessita 1 hora.

Toyota Winglet
Honda aposta per la tecnologia U3-X, derivada del projecte ASIMO. És un dispositiu experimental que permet el moviment de 360º de manera immediata. Amb aquest robot l’usuari aconsegueix un desplaçament de manera immediat en qualsevol direcció. Pot arribar, com el seu rival de Toyota, als 6 km/h.

Honda UNI-CUB
Avions Honda
Honda té preparat el que asseguren els responsables de la marca serà l’avió reactor lleuger més avançat del món, tant en termes de seguretat com d’eficiència. Honda Aircraft Company espera que el primer trimestre del 2015 pugui haver aconseguit tots els certificats. L’Honda Jet ha superat una fase de proves de més de 9.000 hores.

Honda Jet
Si vols descobrir els últims avenços tecnològics centrats en els cotxes, te’ls vam explicar en aquest altre article. I si ja penses en la possibilitat de comprar-te un cotxe nou, visita ara Servei de Venda de cotxes del RACC.
Per Toni Lagunas Claret