Innovació i polivalència, les armes de Sainz per al Dakar
Por: RACC Blog
Falten quatre setmanes perquè el pilot del RACC Carlos Sainz torni al Dakar. Aquesta vegada amb el Peugeot 2008 DKR. L’equip està integrat per dos autèntics campions: Cyril Despres (cinc DKR) i “Monsieur Dakar” Stéphane Peterhansel (sis DKR amb moto i cinc amb cotxe).
L’equip ha passat unes intenses jornades de preparació al Marroc, després d’altres a Château-Lastours, Freneuse, Montlhéry, Creusot. La satisfacció és general, com confirma Bruno Famin, director de Peugeot Sport, fins i tot amb la prudència que imposa la joventut del model:
“Les proves que hem dut a terme han ratificat les opcions tècniques escollides. Abordem aquesta aventura amb ambició, però també amb molta humilitat. En implicar-nos en els ral·lis raid, començant per la més dura de les proves del calendari, ens trobarem davant d’una multitud d’obstacles i de problemes. Per aquest motiu, afrontarem una etapa rere l’altra sense pensar en un objectiu global. Aquest primer any, el nostre objectiu número 1 no és altre que arribar al més lluny possible amb el major nombre de cotxes.”
Expert en la posada a punt i habituat a conduir tot tipus de vehicles, Carlos Sainz valida la base tècnica escollida:
“L’equip ha preparat un cotxe molt especial, innovador, que ofereix una polivalència real per afrontar els diferents terrenys que trobarem. El concepte funciona molt bé. Després de les nostres proves, sabem que podem anar molt de pressa encara que, com en tots els cotxes de curses nous al primer any d’existència, és difícil assegurar-ne al 100% la fiabilitat.”
Tècnicament és un dues rodes motrius, porta un motor central dièsel V6 biturbo de 340 cavalls, de tracció davantera, poc pes (1.280 kg), molt alt de suspensió (el Peugeot 2008 DKR porta unes suspensions de 460 mm) i molt ràpid (arriba als 200 km/h). Després de molts anys, dècades, d’insistir en la mecànica dels 4×4, evolucionant sobre els turismes portant-los a ser de tracció total i després els 4×4 més lleugers, ara sembla que les marques busquen en els buggies, menys pesats i elevats (amb el canvi a la tracció davantera), la victòria que els doni prestigi al mercat.
Els tres pilots reconeixen que han hagut d’adaptar el seu pilotatge a un vehicle molt més nerviós en les seves reaccions. Stéphane Peterhansel ho explica així:
“La facilitat amb què el 2008 DKR absorbeix sots és sorprenent. Acostumats a ser sacsejats a l’habitacle com ninots, el comportament del DKR 2008 és infinitament més suau i eficaç. A això cal afegir-hi la mida de les rodes, de gran diàmetre. És una sensació reconfortant, que permet passar per sobre de sots a 120 o 130 km/h en comptes de 80. Com que és un tracció davantera el DKR 2008 exigeix un toc de suavitat i més precisió al volant ja que no és tan fàcil de controlar. Necessites estar sempre al punt del lliscament.”
Si voleu seguir l’actualitat del Ral·li Dakar i informació i anècdotes de la resta de ral·lis, Campionats del Món de Fórmula 1 i Motociclisme, seguiu-nos a RallyRACC, Facebook i Twitter.
Fotos: Peugeot/Red Bull