Per què el nou Nissan Note s’acosta al Fiesta i al Polo i s’allunya del tot del vell Almera

Tags: .

Por: RACC Blog

Frontal original, amb les òptiques "mossegades" per la graella

Frontal original, amb les òptiques “mossegades” per la graella

El RACC va assistir a la presentació europea del nou Nissan Note a Bratislava. Aquí teniu les primeres impressions.

1) Fora complexos
. Del vell Almera ja no en queda res. S’ha acabat el monovolum, arriba un utilitari del segment B de cap a peus. Per competir amb els Polo, Fiesta i companyia.

2) Tecnologia pràctica. Res de focs artificials. Gadgets útils que eviten accidents. Escut de protecció intel·ligent amb càmera de 360 graus, detector d’angle mort, avisador de canvi involuntari de carril, detector d’objectes en moviment en maniobres marxa enrere… Es pot aparcar amb totes les finestres tapades sortejant obstacles mirant només la pantalla de l’ordinador. Ho diem per experiència (ep, provat en circuit tancat).

3) Ecològic. Tota la gamma exempta d’impost de matriculació. Emissions d’entre 95 i 100 g de CO2/km.

4) Sense córrer. Només dos motors, un 1.2 de gasolina de 80 cv i un altre 1.5 dièsel de 90. Prestacions modestes, conducció tranquil·la. En els pròxims mesos s’incorporarà un altre 1.2 turbo de gasolina amb 98 cv.

5) Gasta molt poc. Consums oficials de 3,6 (dièsel) i 4,7 (gasolina) litres. Disposa d’un botó al costat del fre de mà per connectar el mode ECO, que configura el motor per obtenir consums molt baixos a costa de limitar-ne les prestacions, de vegades massa i tot . El botó resulta molt eficaç, tot i que seria més útil al volant. Ara (en cas d’avançament, incorporació a via ràpida…) el busques a palpentes per deconnectar-lo de forma momentània… i acabes pitjant el tancament centralitzat de portes que és al  costat.

Les sorprenents òptiques posteriors i la línia corba del lateral contribueixen a un baix Cx de 0,30.

Les sorprenents òptiques posteriors i la línia del lateral contribueixen a un baix Cx de 0,30.

6) Maleter de 295 litres. Amb uns altres 30 litres addicionals en un doble fons, que es perden si s’instal·la roda de recanvi. De sèrie, ve sense roda auxiliar, una moda de molts fabricants que no ens acaba de convèncer.

7) Aquest bip bip bip… L’avisador per canvi involuntari de carril és tan eficaç que no perdona ni la més lleugera distracció. Un deu per a Nissan. L’únic dolent és el seu so. Exactament igual que el del despertador digital (amb símbol de sols i núvols?)  que tots tenim a la tauleta de nit.

8) Preus ganxo. El preu de llançament va començar als 10.690 € (gasolina) i 12.200 (dièsel) i inclou 6 coixins de seguretat, ABS, ESP, retrovisors elèctrics, control de creuer, limitador de velocitat, ordinador de bord, start & stop, alçavidres elèctrics davanters, seient posterior 60/40 i volant regulable en alçada. Molt complet excepte l’aire condicionat. La versió més equipada (afegeix climatitzador, escut de protecció intel·ligent, acabats en pell, navegador 3D…) queda en uns 15.300 € (dièsel), i uns 13.700 (gasolina) sense tenir en compte el PIVE.