Millores i novetats en els cotxes elèctrics: aconseguiran impulsar-ne les vendes?
Por: RACC Blog
Fa un temps analitzàvem les diferències entre els cotxes elèctrics, els híbrids i els tèrmics (els tradicional). Entre les característiques dels cotxes elèctrics destaca que són silenciosos, més ecològics i econòmics a l’hora de “fer gasolina” i pràctics en zones urbanes. Aquests són alguns dels avantatges dels cotxes elèctrics que, sens dubte, tenen quelcom a veure en les xifres següents: segons un informe recent, des del 2010 les vendes s’han doblat cada any a Europa. Però, malgrat això, continuen sent minoria a les carreteres: el 2013 es van matricular a Espanya poc més de 800 vehicles d’aquest tipus, i durant els cinc primers mesos del 2014 se n’han comprat menys de 250.
Millores en el preu i l’autonomia
Són els dos principals contres dels cotxes elèctrics. El preu tan elevat (la majoria ronda els 30.000 euros) es deu sobretot a les bateries, que poden suposar fins a la meitat del cost total del vehicle. Afortunadament els preus es van reduint cada cop més, i es calcula que el 2020 valguin fins a un 40% menys.
Conscients de la importància d’impulsar la venda de cotxes elèctrics per a reduir les emissions de CO2, el govern espanyol concedeix ajudes per a comprar-los, que van des dels 2.500 als 6.500 euros segons l’autonomia del vehicle.
D’altra banda, iniciatives com la de l’emprenedor Pau Garcia-Milà, que aquest estiu va viatjar de Barcelona a Finisterre en cotxe elèctric (un Renault Zoe), contribueixen a fomentar-ne l’ús també per a trajectes més llargs.
El RACC també està posant de la seva part per impulsar i popularitzar l’ús d’aquests vehicles amb diferents iniciatives. La més recent ha estat la d’incorporar a la seva flota d’autoescoles el primer vehicle elèctric d’Espanya destinat a la formació de conductors (també un Renault Zoe). S’ha presentat en el marc de la trobada europea iMobility Challenge. Aquí el teniu.
Es tracta d’una aporta formativa pionera al país i persegueix fomentar el coneixement –teòric i pràctic- de l’electromobilitat entre els aspirants al carnet de conduir.
Quant duren les bateries?
Aquest és, justament, l’altre obstacle que han de superar aquests automòbils: les bateries actuals poden arribar a una autonomia mitjana d’entre 150 i 200 km. Tot i que es preveuen avenços importants en els propers anys que permetran als cotxes recórrer fins a 500 km sense que calgui recarregar-los. La companyia Liberty Electric Cars, fins i tot, ha anunciat el desenvolupament d’un cotxe elèctric amb una autonomia de 1.600 km que podria sortir al mercat enguany mateix.
Les bateries d’aquests vehicles triguen a carregar-se una mitjana de sis hores. L’habitual és tenir instal·lat un carregador a la plaça d’aparcament i endollar-lo quan el cotxe hagi d’estar bastants hores aturat (si ho fas a la nit, et pot sortir per menys de 2 euros cada 100 km, un preu força menor que el de la gasolina o el gasoil). També comptes amb altres opcions com carregar-lo als punts de recàrrega d’ús públic: actualment n’hi ha més de 600 a tot Espanya.
I, finalment, has de saber que hi ha també recàrregues ràpides o d’emergència, gràcies a les quals pots obtenir fins al 50% de l’energia que necessiten les bateries del vehicle en 10 minuts. El vídeo següent de l’Associació Empresarial per al Desenvolupament i Impuls del Vehicle Elèctric (AEDIVE) ho explica amb més detall:
Al SalóRACC 2014, que se celebra del 9 al 13 d’octubre, podràs conèixer les darreres novetats quant a cotxes elèctrics i beneficiar-te d’ofertes ben interessants.