Golf 7 GTI, encara més difícil
Por: RACC Blog
El repte que els enginyers de Volkswagen tenen amb del mític Golf GTI és enorme, perquè millorar una vegada darrere l’altra la generació anterior és molt complicat. Pel que fa a aquesta setena, millora les seves prestacions esportives respecte l’anterior, però en canvi redueix el consum fins a un 18%.
Amb 220 CV, supera el GTI 6 en 10 CV, i en el cas de la versió Perfomance arriba fins els 230.Amb aquesta potència, accelera de 0 a 100 km/h en 6,4 segons, una xifra molt respectable per a un vehicle de sèrie, que li confereix prestacions esportives de primer nivell, però que imprimeix una gran seguretat si les circumstàncies ho requereixen.
Una altra de les diferències de la versió Perfomance és que compta amb diferencial de lliscament limitat regulat electrònicament. És l’únic que fa servir aquesta tecnologia en un vehicle de sèrie de tracció davantera.
La direcció directa activa, que per completar el gir de les rodes necessita només 2,1 voltes de volant, és molt precisa a qualsevol terreny i supera molts esportius.
El disseny exterior a primer cop d’ull no és diferent a la resta de la gamma, però si ens hi fixem més a fons, podem veure les pinces de fre de color vermell, els fars del darrera LED enfosquits i els tubs d’escapament cromats a tots dos costats. A l’interior manté la típica tela a quadres, ara amb la possibilitat d’incloure teixit alcàntara als dos costats, i en el canvi manual torna la pilota de golf.
Els consums per a un cotxe d’aquestes característiques són molt bons, perquè segons dades oficials comença a partir dels 6 litres als 100 km, tot i que poden haver-hi diferències importants en funció de l’estil de conducció que triem (confort, normal o esport). Les emissions de CO2 són de 139 g/km.
Tot i les millores, VW va decidir posar a la venda el Golf GTI 7 a partir de 31.000 €, 1.000 menys que l’anterior. El Perfomance, del qual s’esperava la meitat de les vendes, sortia per 1.700 € més que el bàsic.