Els superesportius d’última generació adopten les energies alternatives
Por: RACC Blog
Els cotxes esportius, i sobretot els més sofisticats i cars, coneguts com superesportius, serveixen als fabricants per a estudiar l’aplicació de les tecnologies més avançades; aquests estudis en molts casos comencen en la competició. Després, es van incloent també en cotxes de menys categoria i, al final, s’estenen a tota la gamma.
Les marques, comencen per les prèmium, conscients que una part important de la seva imatge avui dia passa per crear cotxes més nets, han orientat les investigacions a aconseguir cotxes en general, i superesportius en particular, menys contaminants. Al final, l’objectiu és gastar menys combustible sense perdre potència, fins i tot guanyant-ne.
Cotxes híbrids
Els híbrids, que combinen de diverses maneres un motor de combustió i un altre d’elèctric, ja són habituals en aquest segment. Fins i tot Ferrari, amb el seu LaFerrari, de què ja s’han fabricant només 499 unitats, ha sucumbit a la tecnologia híbrida. Els descomunals 963 CV que suma entre els dos motors surten a gairebé 1.000 euros per cavall, perquè s’han venut per 1 milió d’euros cadascun, i això que hi havia llista d’espera.
També Porsche, amb el Panamera S E-Hybrid, o BMW amb el nou i8, entre d’altres, són exemples que el tema va per bé.
Cotxes elèctrics
El que encara semblava llunya, amb alguna excepció, era l’aparició d’una nova generació d’aquests cotxes moguts només per energia elèctrica. Perquè al marge que en sigui factible la fabricació, que ho és, és evident que els amants d’aquests cotxes els associen, entre altres coses, a un so de motor espectacular, emès pel motor de combustió. Per això, és tot un repte acostumar-se a no sentir res, però, a canvi, amb un vehicle elèctric s’aconsegueix parell motor immediat i, per tant, s’aprofita la força des del primer moment en què pitgem l’accelerador. Les sensacions són diferents i es traslladen només a la conducció, i de passada la contaminació és zero.
L’autonomia és encara el punt dèbil dels elèctrics, i també d’aquests, perquè generalment no fan més de 250 km. Encara que ja hi ha alguna excepció, com el Tesla Model S, que pot funcionar sense aturar-se gairebé 500 km. La marca californiana, que només fabrica elèctrics, ha aconseguit crear aquest esportiu que permet fer recorreguts llargs i parar en temps rècord. Es pot comprar per un preu entre els 72.000 i 100.000 euros.
Mercedes Benz, al seu torn, ha partit de la base del mític “Ales de Gavina” per a crear el SLS AMG Coupé Electric Drive. No és un elèctric qualsevol, perquè té 4 motors i desenvolupa una potència de ben bé 750 CV. Està a la venda des del 2013 per a uns pocs privilegiats, però com la resta d’aquest vehicles, no els falten comandes, i això que costa 430.000 €.
Quant a Audi, triomfa als circuits i bat rècords amb el seu R8 e-tron, però de moment no n’està prevista la venda al públic en general. Tens curiositat per veure com es mou i, sobretot, com sona l’Audi R8 e-tron? Comprova-ho:
Al Servei de venda de cotxes del RACC pots trobar un finançament excel·lent i tot tipus de cotxes, també híbrids. I si vols una assegurança a l’alçada del cotxàs que acabes de comprar-te, aprofita fins el 15 de maig el 30% de descompte que t’oferim! Més informació aquí.