Els cotxes nous que veurem el 2014

Por: RACC Blog

El 2014 ha començat amb l’esperança que les vendes d’automòbils segueixin el camí ascendent iniciat el darrer trimestre de l’any passat i que torni la tendència a què ens havíem acostumat. Per fi sembla que l’Administració deixa de discutir la conveniència o no d’allargar un cop més (ja en són 5) el Pla PIVE pel seu propi interès fiscal i el de tots. A més, el parc automobilístic necessita renovar-se urgentment. ¡Veremos muchos coches nuevos este año!

Espanya se situa entre els onze fabricants d’automòbils més importants del món i produeix més de 20 models. Unes dades esperançadores si tenim en compte que es tracta del 10% del PIB, representa el 17% de les exportacions i dóna feina a 300.000 treballadors.

De les novetats que trobarem els propers 12 mesos (més o menys), en resumim el més interessant, tot i que encara hi pot haver sorpreses! Tot seguit analitzem els cotxes nous del 2014 per tipus, i n’indiquem els preus en cas que ja estiguin disponibles:

Compactes

Continuen sent els més venuts. Destaquem l’aparició del Citroën C-4 Cactus, amb un disseny que farà parlar.

citroën cactus

I veurem la versió esportiva del SEAT León, el Cupra, que és el més potent (fins a 285 CV) de la marca de Martorell en tota la seva història.

seat león cupra

D’Itàlia arriba el Lancia Delta, al qual li costa arrencar i que tindrà una nova versió per un preu molt ajustat a partir de 16.000 €.

Berlines mitjanes

Entre les berlines mitjanes veurem el substitut del Jaguar X-Type que, tenint en compte els èxits recents de la marca anglo-índia, farà parlar. Cadillac no es resisteix a estar present a Europa i mostrarà el nou TCS. D’Alfa Romeo arribarà el Giulia, que jubilarà el 159; el nou Ford Mondeo, fabricat a Almussafes, segur que estarà entre els més venuts, i el Mercedes Classe C intentarà allunyar-se de la competència del CLA a casa seva.

Familiars

Els nascuts de les berlines, però cada cop més els que surten d’ampliar el maleter dels compactes, amb dissenys cada cop més atractius, es consoliden entre els gustos del mercat espanyol. El Peugeot 308 SW és un dels plats forts, amb un maleter de 610 litres i que s’allarga dels 4,25 als 4,58 m.

nuevo peugeot_308sw exterior

Honda presentà el Civic Tourer, que costarà uns 1.000 euros més que el compacte.

Urbans

Segur que el nou Mini ocuparà un lloc preeminent. Arriba als 3,82 metres de llarg, amb la qual cosa assegura una millor habitabilitat, malgrat que estèticament no hi veurem canvis importants.

mini 2014

Els nous Smart, el ForTwo i el ForFour, conservaran la longitud però seran una mica més amples. I veurem evolucions dels “germans” Citroën C1, Peugeot 108 i Toyota Aygo.

Tot camí

Continuaran vivint moments dolços i els fabricants s’esforcen a presentar noves propostes o actualitzacions. La novetat principal és la del creador dels “crossover urbans”, el Nissan Qashqai. Arriba amb novetats tecnològiques importants, en seguretat, infoentreteniment i motoritzacions.

nissan qashqai 2014

També de Nissan veurem l’X-Trail a mitjan d’any. Ssangyong ofereix l’actualització del Korando, que apareixerà al febrer, i SEAT probablement ens sorprendrà recolzat en el nou León 4×4 amb el Freetrack. El remodelat Peugeot 3008, que tot just ha aparegut, és l’aposta francesa.

Tot terrenys grans

Trobarem propostes atractives, sobretot pensades per a compradors amb molt poder adquisitiu. Marques com Jaguar, amb el CX 17, el Maserati Levante i Bentley s’hi apunten per primer cop i trasbalsen tot el segment.

jaguar c x17

BMW respondrà amb l’X4, iLand Rover, amb el Range Rover, versió llarga.

Esportius i cupès

Han de respondre a un públic fidel que demana més experiències a flor de pell. BMW sèrie 2, una mica més gran que l’actual sèrie 1, Mercedes Classe S Coupé, el Lexus RC, Alfa Spider i el Mazda MX-5 seran objecte d’atenció.

Superesportius

Cada cop més sofisticats i cars, tot i que amb més prestacions i més “ecològics”, continuen estant a l’abast de ben pocs. El cas extrem és el Lamborghini Veneno Roadster, amb un propulsor de 750 CV que va de 0 a 100 km/h en 2,9 segons i, per tant, és més apte per a circuits i per a aquells que es poden gastar 3,3 milions d’euros, que seran menys de 10. Porsche llança el Targa, basat en el 911, més moderat en tots els sentits; es pot comprar des de “només” 126.000 €, amb motors de 349 i 400 CV, i consumeix 9,2 litres a los 100.

Grans berlines

Van a la seva, a descobrir tecnologia que després heretaran els més petits, i mantenir el nivell de luxe que dóna exclusivitat als propietaris. Mercedes mostra el potencial tecnològic amb el nou S600, cada cop més a prop de la conducció autònoma. En caravana a l’autopista i en embussos urbans, ja pot moure’s tot sol. Les càmeres del cotxe permeten veure tot el voltant, i fins i tot avisa del possible risc de col•lisió en un encreuament.

mercedes clase s 600

Monovolums

Es troben en el seu particular desert, però no renuncien a noves propostes. Els tot camí i tot terreny han robat mercat a aquests cotxes, la qual cosa ha obligat els enginyers i dissenyadors a pensar en alguna cosa més que en l’espai interior. Malgrat tot, BMW s’estrena en aquest segment i presenta l’Active Tourer, amb unes mides contingudes de 4,3 metres. Mercedes recupera la denominació V de l’actual Viano, que es fabricarà a Vitòria, i l’inventor dels monovolums, Renault, en presenta un dels més esperats, el nou Space.

Híbrids i elèctrics

Els híbrids es consoliden i els elèctrics el 2014 tenen una oportunitat de començar a despuntar si la tecnologia de recàrrega de les bateries i el seu cost elevat, així com l’autonomia, milloren. De l’“híbrida” Lexus veurem el CT 200 h 2014 per menys de 24.000 € i Volvo ja té preparat el V60-in Hybrid, però per 60.000 €. Després de l’i3, BMW presenta l’esportiu híbrid plug-in (endollable) i8, amb 360 CV de potència.

bmw i8

Ford ha apostat pel Focus Electric i s’espera també el C-Max Energi. VW oferirà l’E-Golf a més del ja conegut E-UP.

vw e golf

Nissan, pensant en el transport públic, compta amb l’NV200, homologat en principi per a taxi a Nova York i Barcelona.

Les marques que col•loquin al mercat cotxes nous més ecològics, més segurs i amb millor relació preu–qualitat seran les que triomfaran, perquè el pragmatisme s’ha instal•lat entre els compradors. Així i tot, les persones que tenen més recursos econòmics continuen guiant-se pel que els demana el cor a l’hora de comprar, independentment del preu, i per això les marques prèmium s’han mantingut bé.

Al Servei de Venda de cotxes del RACC pots trobar durant tot l’any cotxes nous amb unes condicions de finançament excel•lent.

Per Toni Lagunas Claret