Els cotxes més venuts al RACC el 2015
Por: RACC Blog
El Departament de Venda de Vehicles del RACC s’ha tornat a situar un any més en un bon nivell de vendes de cotxes nous. Pel que fa als cotxes més venuts, el Nissan Qashqai ha seguit com el més demandat, i Toyota s’erigeix com la marca amb més vendes juntament amb Nissan. T’expliquem quines han estat les dades més interessants de les vendes del 2015.
Rànquing de cotxes més venuts per marques
Dos dels fabricants japonesos segueixen al capdavant de la classificació de les marques més venudes. Nissan i Toyota es disputen el primer lloc, encara que percentualment Toyota guanya per unes dècimes en la llista de cotxes més venuts al 2015.
En tercer lloc trobem Ford, que tot i que ha reduït una mica el seu nombre de vendes respecte el 2014, segueix al pòdium. El grup alemany VW, malgrat les conegudes dificultats del 2015, situa tres de les seves marques entre les 10 primeres, amb Volkswagen en quart lloc, Seat al cinquè i Audi al vuitè; a destacar que Audi és l’única marca Premium que figura al top10. Els dos fabricants del conglomerat francès PSA col·loquen Citroën al sisè lloc i Peugeot al següent.
La coreana KIA, que està experimentant un augment de vendes molt important a Europa i no apareixia l’any anterior entre els més venuts al RACC, ha entrat al lloc novè.
A molt poca distància Opel tanca la classificació de les 10 marques més venudes.
Els tot-camí s’imposen
Els podem anomenar SUV o tot-camí, en el fons és el mateix. El cas és que entre els cotxes nous amb més èxit, aquests vehicles que són de fàcil accessibilitat i permeten fer alguna que altra prova fora de l’asfalt (alguns més que altres), són un imant per als compradors. Situen 4 entre els 10 primers en vendes.
El Nissan Qashqai repeteix el 2015 al primer lloc absolut, i a gran distància del segon de la llista global per models. Després trobem entre els SUV el Volkswagen Tiguan (quart de la general) i, molt a prop, el Mitsubishi ASX.
Un dels models que més alegries està donant a KIA és l’Sportage, setè al rànquing. De la nova generació, que ha aparegut a principis del 2016, se’n parlarà molt.
Els imprescindibles compactes
Són còmodes, de molt bon comportament i gasten relativament poc per les seves prestacions; tenen un maleter acceptable i “hereten” molt aviat els avenços tecnològics dels seus germans “grans”. El segment dels compactes col·loca tres dels seus vehicles a la llista del Departament de Venda de Vehicles del RACC.
Toyota situa l’Auris al segon lloc del pòdium general, a distància dels altres compactes. El segueix l’incombustible Volkswagen Golf (de la VII generació), que és sisè a la general, i l’exitós Seat León, novè, la joia de la corona de la marca de Martorell.
Segment B, els “urbans”
Són vehicles en principi per a ciutat, però no tenen cap problema per fer distàncies mitjanes o fins i tot llargues. De mesures exteriors contingudes, però esgarrapant a poc a poc espai interior, són la solució per a un ús polivalent.
Toyota posa també al segment B el líder de vendes, el Yaris, tercer del global de vendes. El VW Polo és el segon en vendes dels “urbans” i novè dels 10 més venuts. Tanca la classificació el SEAT Ibiza.