Cotxes seminous, gerència, km 0 i estoc. En saps les diferències?

Tags: .

Por: RACC Blog

Si t’has de comprar un vehicle, segur que sentiràs parlar de conceptes com cotxes seminous, gerència, km 0 o estoc. Són alternatives de compra diferents que tenen el nexe comú que són més barats que els cotxes completament nous.

Seminous, gerència, km 0 o estoc? Informació útil en qualsevol cas

En alguns casos pots arribar a estalviar força diners, però has de valorar els preus en funció del que realment t’estan oferint. En tots els casos has de tenir informació clara sobre:

  • Condicions de la garantia i quin és el període real inclòs així que el vehicle sigui teu, també les ampliacions en temps o quilòmetres que et puguin oferir.
  • Informació sobre quines revisions s’inclouen en el preu de la venda i el cost que poden representar si no s’hi inclouen.
  • En quina situació es troba la pòlissa d’assegurança, quines prestacions cobreix i quan venç.
  • Fixa’t bé en el nombre de quilòmetres perquè no et trobis amb sorpreses.
  • El cotxe ha d’estar en perfectes condicions, cosa que has d’exigir al venedor.
  • Informa’t del preu del cotxe completament nou i amb equipament i motorització semblants, perquè puguis comparar i valorar l’oferta en la seva justa mesura.
  • El cotxe ha anat perdent valor residual, ja que no és nou.
  • En el cas dels cotxes ja usats, demana informació de quin havia estat l’ús que se n’havia fet.

Les diferències entre aquestes opcions de compra les podem dividir en dos grups: els que no han fet ni un quilòmetre i els que ja han estat usats en major o menor mesura.

Cotxes ja usats

Seminous

S’entén per cotxe seminou aquell que no ha superat els dos anys d’antiguitat o els 25.000 km. Amb això pot ser que compris un cotxe amb les mateixes característiques del mateix model completament nou, encara que amb dos anys més; però també pot ser que compris un cotxe amb un motor o una plataforma d’una generació anterior, amb les diferències que això pot representar també d’equipament de seguretat, consum i emissions.

En aquest cas en particular, has de vigilar l’estat de les rodes i dels pneumàtics en particular, perquè, per exemple, amb 25.000 km, en segons quines condicions hagi rodat el cotxe (igual era d’una empresa de lloguer), pot ser que estiguin gairebé al límit, si no s’han canviat, de manera que hauries de tenir en compte quant poden costar els pneumàtics nous.

De gerència

Els cotxes de gerència també són seminous, però acostumen a tenir aproximadament un any d’antiguitat. T’has de fixar en el nombre de quilòmetres, perquè en un any es poden fer molts recorreguts diferents.

Normalment, els han fet servir empleats dels concessionaris, fins i tot possibles compradors als quals se’ls ofereix fer una prova, de manera que l’automòbil estarà en principi en bones condicions i a més acostuma a tenir un bon nivell d’equipament.

Cotxes que no han fet ni un quilòmetre

Km 0

Aquest tipus d’automòbils van associats generalment als objectius de nombre de matriculacions que exigeixen les marques als concessionaris, de manera que han de donar d’alta obligatòriament un determinat nombre de vehicles.

No s’han utilitzat, per la qual cosa realment són com a nous, per això són coneguts amb el nom de km 0. Han perdut, en tot cas, una mica de valor residual segons el temps que faci que estan matriculats, però resulta inapreciable. Pel que fa a la garantia, també has de pensar que comença a comptar des del moment en què es van matricular.

Cotxes d’estoc

A diferència dels km 0, aquests cotxes, encara que faci un temps que han estat fabricats, no s’han matriculat, de manera que el “comptador” no s’ha posat en marxa. Cal tenir en compte que pot ser que hagin estat a la intempèrie al concessionari o en zones de la marca.

Són vehicles que s’han sol·licitat al fabricant com a previsió d’augment de vendes o perquè ha d’aparèixer una nova generació d’aquest model i poden tenir una bona sortida. És una bona idea si coincideix bastant amb l’equipament i la motorització que tenies previst comprar, o potser pots canviar d’opinió segons l’oferta.