¿Quin cotxe net em compro?
Por: RACC Blog
La conscienciació mediambiental, les restriccions de trànsit en grans ciutats i el necessari esforç dels fabricants plantegen un nou panorama en el qual el beneficiat és el cotxe net. Què diferencia un cotxe elèctric d’un cotxe híbrid i un híbrid endollable?
CONSUM
Cotxes Elèctrics: Guanyen en aquest apartat. Desplaçar-se amb un motor elèctric costa de mitjana entre 1,5 i 2,5 € als 100 km, mentre que amb un motor de combustió és a partir de 5 €. El cotxe net també ajuda a estalviar.
Cotxe híbrid: En mode elèctric amb prou feines consumeix (les bateries es recarreguen amb el motor de combustió en marxa). Però en comptar amb dos sistemes pesa més: cal informar-se del consum real del combustible.
Híbrids endollables: Un “3 en 1” de combustió i bateria endollable, que ens permet convertir-lo en un elèctric pur.
AUTONOMIA
Elèctrics: Perden la partida. Excepte alguna marca premium que aconsegueix una autonomia de fins a 500 km, la majoria són de 180-200 km.
Híbrid: Si s’acaba l’autonomia elèctrica, seguim amb la convencional i només depenem de trobar una benzinera.
Híbrids endollables: Tenen en mode només elèctric una autonomia sobre els 25-30 km.
PREU
Cotxes elèctrics: Des 16.000 € (lloguer de bateries a part segons quilometratge i amb tots els descomptes) el Renault ZOE. I fins 129.900 € el BMW i8.
Cotxe híbrid: El més barat. Toyota Yaris Hybrid (14.990 €). En els cars, Audi A8 Hybrid (92.110 €).
Coxtes híbrids endollables: Des dels 33.250 € del Toyota Prius Plug-in als 113.200 € del Mercedes Classe S endollable.
ELS COTXES MÉS VENUTS
A Europa, el 2015 es van vendre un 50% més de vehicles nets. Al nostre país, els “top” de cada tipus són: Nissan Leaf (elèctric), Toyota Auris (híbrid) i Mitsubishi Outlander PHEV (híbrid endollable). La tendència de compra del cotxe net s’ha mantingut en el primer semestre de 2016.