Comprova si la cadireta infantil del cotxe que fan servir els teus fills és segura
Por: RACC Blog
Gairebé totes les famílies ja són plenament conscients de la importància que els menors viatgin correctament al vehicle, tant mitjançant l’ús dels sistemes de retenció infantil (SRI) més adequats com a l’hora de mantenir una actitud tranquil·la, que no distregui el conductor i pugui generar situacions de risc. L’elecció de la cadireta infantil sempre és un tema que preocupa els pares.
En relació a l’elecció de l’SRI, el RACC publica des de l’any 2000 els resultats d’un estudi comparatiu de cadiretes infantils del mercat europeu, que s’ha convertit en una eina de referència per a molts pares a l’hora de comprar una cadireta infantil.
L’estudi de cadiretes infantils del RACC 2017
La primera edició del 2017 de l’estudi analitza 42 cadiretes diferents de tots els grups de pes, incloent-hi 13 cadiretes de la nova normativa “iSize”. Els criteris bàsics d’anàlisi són la seguretat, la facilitat d’ús, l’ergonomia i la presència de substàncies nocives.
Els resultats atorguen una qualificació de “satisfactori” a vint-i-quatre dels models analitzats, d’“acceptable” a deu models, de “insatisfactori” a tres models i de “molt insatisfactori” a cinc. Entre les principals deficiències d’aquests últims destaquen la presència de substàncies tòxiques i una protecció poc adequada, principalment, en casos d’impactes frontals. Tanmateix, cal assenyalar que totes les cadiretes analitzades es troben al mercat i que, per tant, han superat els requisits legals per ser comercialitzades.
La següent taula recull els resultats de totes les cadiretes, que es poden consultar en detall a l’Estudi comparatiu de sistemes de retenció infantil del RACC.
Aquesta edició de l’estudi ha analitzat també una cadireta plegable (Mifold Grab-and-Go), que no es pot considerar un SRI estàndard, però que ha estat inclosa a la recerca davant la gran quantitat de preguntes dels usuaris sobre la seguretat que ofereix. Les conclusions assenyalen que no ofereix cap protecció en cas d’impacte lateral (com la resta d’elevadors sense respatller convencionals), ni tampoc és efectiva en impactes frontals.
Finalment, cal recordar que no n’hi ha prou amb triar una cadireta infantil amb bona puntuació, sinó que la preocupació per la seguretat dels fills ha d’incloure una correcta instal·lació i un bon manteniment. Recordem Els 3 punts clau per lligar correctament a la cadireta.
La publicació i difusió d’aquest estudi per part del REIAL AUTOMÒBIL CLUB DE CATALUNYA i la FUNDACIÓ RACC, mentre que el RACC té la consideració d’Organització de Consumidors i Usuaris, i ambdues són una Associació i Fundació, respectivament, sense ànim de lucre, es realitza en desenvolupament del seu objecte, dins la seva activitat informativa als consumidors i usuaris en nom de la millora de la seguretat viària.
El REIAL AUTOMÒBIL CLUB DE CATALUNYA i la FUNDACIÓ RACC es limiten a publicar els resultats de l’estudi realitzat per Stiftung Warentest i l’automòbil club alemany (ADAC), en relació a diferents models de cadiretes existents al mercat, de manera que el REIAL AUTOMÒBIL CLUB DE CATALUNYA i la FUNDACIÓ RACC no són responsables del contingut de l’estudi, ni de l’anàlisi de les mostres, que es limiten a publicar, i de la mateixa manera tampoc se’n fan responsables.
L’adquisició de les mostres per a les proves es realitza a comerços, per catàleg o del mateix fabricant de forma aleatòria, estant totes les cadires homologades segons normativa ECE R44/03, ECE-R44/04 o ECE-R129 i UNECE. Per tant, totes les cadiretes objecte de l’estudi comparatiu són aptes per ser al mercat.