Alpine a290, entre l’homenatge al ral·li i l’electrificació esportiva

Per: Begoña González de la Mora

Alpine a290

L’electrificació és un procés inevitable en l’automoció. Cada vegada més marques se sumen i cada vegada els vehicles presentats són de més qualitat. Alpine, fabricador francès de cotxes esportius i de competició, ha fet un pas més enllà en la tendència presentant el seu primer cotxe elèctric de producció, l’ A290 demostrant que competitivitat i electrificació no tenen perquè renyir.

Fa poc més d’un any, la marca havia anticipat el prototip sota el nom de Alpine A290_β, i ara, fa un parell de setmanes en ple pàdoc de les 24 Hores de Le Mans va presentar el primer model de producció que no arribarà als concessionaris fins a 2025. El futur A290 portarà de nou a la vida el mític Renault 5 que la marca francesa ja va modernitzar amb la seva versió E-Tech elèctrica.

YouTube video player

Amb diverses picades d’ullet al mític R5 Turbo de rallies, l’estètica d’aquest vehicle 100% elèctric però inspirat en la competició, és completament única. Un xassís esportiu amb aletes eixamplades, fars de ral·li amb dues X en homenatge a les bandes adhesives utilitzades en les competicions i un volant inspirat en la F1, li confereixen a aquest utilitari de grandària petita un caràcter competitiu perfectament alineat amb els seus 220cv i 300nm de parell màxim.

El seu certificat zero emissions, amb fins a 380 km d’autonomia i càrrega ràpida del 15% al 80% en 30 minuts donen al rendiment una nova consciència. A més, la seva elevada càrrega tecnològica, amb serveis connectats de Google, telemetria en temps real i connectivitat dissenyada per a assistir al conductor el converteixen en un vehicle amb elevades prestacions que permetrà a cada usuari configurar un cotxe completament adaptat al seu estil de conducció i necessitats.

Màxim potencial amb el botó overtake

El caràcter esportiu del a290 li permet accelerar de 0 a 100 km/h en 6,4s, i el vehicle comptarà a més amb un botó “overtake” amb el qual en funció de les necessitats del pilot, el cotxe podrà desplegar el seu màxim potencial de manera puntual. Les funcions recharge i overtake permeten amb tan sols un clic deslligar amb orgull el potencial de l’energia elèctrica que a més pot regenerar-se amb l’acció dels frens, en aquest cas Brembo de quatre pistons.

Aquestes funcions podran activar-se des dels botons incrustats en el volant folrat en cuir inspirat en la F1 del a290. El seu interior, amb seients igualment folrats en cuir de napa, és elegant i confortable i compta amb una nova consola central que es troba en el quadre de comandament entre les places del conductor i el copilot. Dissenyada a semblança de la pantalla de l’altre model de la marca, l’A110, permetrà al conductor controlar, entre altres aspectes, la transmissió automàtica.

coche electrico alpine a290

En quant als pneumàtics, el a290 munta llantes de 19” i pneumàtics Michelín esportius dissenyats a mesura per a aquest model. La seva curta distància entre eixos, els topalls hidràulics de la suspensió, el major ample entre rodes i un sistema de gestió del parell intel·ligent confereixen una agilitat clau per a la conducció esportiva. Tot això, emmarcat en unes dimensions de 3,99 m de llarg, 1,82 m d’ample, 1,52 m d’alt i una batalla de 2,53 m.

Amb un preu d’entre 30.000 i 35.000 euros en funció de la versió triada (GT, GT Premium, GT Performance i GTS), l’Alpine A290 se suma a l’electrificació de la conducció esportiva i competirà directament amb altres models de la competència com el MINI Cooper ES, el Cupra Raval o el Abarth 500e.

Fidel a la seva procedència, aquest elèctric esportiu es fabricarà a França. El seu lloc de naixement seran les instal·lacions que el Grup Renault té en Douai encara que el motor elèctric es produirà en Cléon.

Per tal que el teu vehicle elèctric estigui sempre protegit, contracta l’assegurança de cotxe del RACC. Troba el teu cotxe perfecte a BYmyCAR.