Alguns cotxes que ens sorprendran el 2015

Por: RACC Blog

Cada any veiem com la indústria automobilística se supera i ens sorprèn amb vehicles més segurs, de millors prestacions, en els quals s’incrementa l’infoentreteniment, de dissenys molt atractius i el que ja s’ha convertit en imprescindible: automòbils cada vegada més nets moguts per energies alternatives. I tot i que encara pot haver-hi molts escèptics, ja ha arribat el cotxe que no necessita conductor.

Com que fer un repàs de tot el que podrem veure el 2015, tant de vehicles nous com de noves edicions, seria massa llarg i no és el nostre objectiu, ens aturarem en cinc dels cotxes que segur que ens sorprendran, cadascun per raons diferents.

Arriba el cotxe d’hidrogen. Toyota Mirai

Fa anys que sentim parlar dels cotxes que es mouen amb hidrogen gràcies a la tecnologia de pila de combustible, que amb prou feines gasten i no contaminen. Semblava una entelèquia destinada a no aparèixer mai al mercat general, però Toyota ja ha posat a la venda el Mirai, que en japonès es tradueix com a “Futur”. A falta de confirmació definitiva, a Europa es comercialitzarà a partir del setembre d’aquest any.

toyota_mirai-exterior-1024x683toyota_mirai-repostaje-1024x683

La força a les rodes perquè es mogui el cotxe la dóna un motor elèctric, però a diferència dels elèctrics purs, que s’han de carregar al corrent, en aquest cas el combustible és l’hidrogen. I una altra enorme diferència és que es pot omplir el dipòsit en 3 minuts.

Per arrodonir-ho, emet únicament vapor d’aigua i té una autonomia de fins a 650 km.

Els dipòsits d’hidrogen són d’alta pressió i van situats sota els seients del darrere.

Té una potència de 154 CV i arriba de 0 a 100 km/h en 9,6 segons. Els que l’han provat diuen que és de conducció plàcida i eficient. El disseny es pot qualificar de futurista i segur que hi haurà opinions de tota mena.

Com ja passa amb els elèctrics actuals, la instal·lació de punts de recàrrega, d’”hidrogeneres” en aquest cas, pel territori serà fonamental per al seu èxit.

El preu de venda de què es parla de moment és d’uns 66.000 euros més IVA.

Elèctric tot-camí. Tesla Model X

La marca californiana elèctrica, molt avançada i que va pel seu compte amb les bateries dels seus vehicles, tant en punts de recàrrega (propis) com en autonomia (fins a gairebé 500 km) llança el primer tot-camí elèctric 100%. Amb tracció total i tota la tecnologia punta que ja ha mostrat als seus anteriors vehicles (el Roadster i la berlina Model S), segur que no passarà desapercebut exteriorment pel seu disseny i per un interior futurista. És alhora un monovolum i un compacte i ja és conegut com “ales de gavina”, recordant el Mercedes, perquè les portes s’obren verticalment.

tesla-model-x

A Tesla asseguren que es podrà carregar completament en 30 minuts amb els seus “súper-carregadors”, situats en punts de recàrrega especials que s’instal·laran molt aviat a Espanya, començant per Catalunya. Això el converteix en un vehicle elèctric per a ús general del propietari.

El preu encara no està confirmat a Europa però rondarà els 60.000 euros de base, i ja es poden fer comandes al web deixant una paga i senyal de 5.000 euros.

El cotxe autònom ja és una realitat. Google presenta el seu vehicle particular

Sí, el cotxe autònom ja és aquí, ho veurem aquest 2015. Encara que això no vol dir que sigui fàcil trobar-lo per qualsevol ciutat del món ni que es massifiqui en poc temps. Les particulars normatives de circulació de cada lloc provocaran que la implantació sigui gradual, fins i tot lenta. Però Google, que és el creador d’aquest prototip definitiu, ja ha realitzat proves amb èxit durant els darrers mesos i ha presentat el que es podrà veure per les carreteres del nord de Califòrnia aquest any.

coche-autonomo-google-1024x683

El disseny exterior no és el seu fort, s’assembla a un “cotxe ou”, però això no importa si al final compleix amb la seva comesa.

El propietari ha de ser de totes totes el responsable del seu funcionament correcte. Podrà indicar-li al cotxe una destinació segons el Google Maps mitjançant un Smartphone.

Encara que no fa falta perquè funcioni, Google inclourà un volant i pedals per complir amb la llei, però no sabem què depararà el futur.

I tot sembla indicar que això dels vehicles autònoms no s’acabarà aquí, perquè Mercedes acaba de presentar el seu prototip, molt avançat però sense data per sortir al carrer. El que està clar, pel que s’ha pogut veure en fotos espia, és que tindrà un disseny trencador.

El primer cotxe xinès amb 5 estrelles EuroNCAP arriba a Europa. Qoros 3

El 2013 saltava a la fama un cotxe xinès, i no era pel preu tal com es podia preveure, sinó perquè superava tots els cotxes europeus en seguretat; de fet va resultar el més ben valorat a les proves d’EuroNCAP. Una sorpresa que ha trigat a arribar al nostre mercat però que molt probablement per fi podrem veure a les carreteres aquest 2015. De moment l’únic país europeu on és a la venda és Eslovàquia.

qoros-3-sedan-1024x768

qoros-3-hatch-front-3-qtrHa estat el primer d’aquesta marca xinesa, creat en col·laboració amb l’empresa israeliana “Israel Corporation”, al qual ha seguit el Hatch, que és el cinc portes. El sedan farà competència directa a les últimes aparicions estel·lars dels quatre portes de moltes marques, però encara serà més ferotge la rivalitat del Hatch entre els compactes (Golf, Mazda 3, León, Focus, Astra, etc.).

També s’ha pogut veure el 2014 al Saló de Guangzhou el tercer Qoros, el City SUV, que com el seu nom indica és un tot-camí que també farà parlar.

L’esportiu que mai no mor, molt actualitzat. Ford Mustang

Hi ha cotxes que mai no moren, mítics automòbils que el temps millora. Un clar exemple és el Ford Mustang, que porta mig segle per les carreteres.

75-fordmustang-1024x682

Molts compradors n’estan esperant ja la sisena generació, que arriba enguany carregada de novetats i està disposat a triomfar en un mercat tan exigent en tots els sentits com l’europeu. La vocació de Ford és augmentar-ne considerablement les vendes i per això es podrà veure per primera vegada als concessionaris com qualsevol altre vehicle.

Per posar alguns exemples de les novetats, presenta un nou xassís i un sistema de suspensió posterior independent. Ha augmentat l’espai interior, que ja li feia falta, encara que més a les places davanteres que a les del darrere, i també guanya en maleter fins als 408 litres, molt just en generacions anteriors.

També ara el disseny exterior està més cuidat i és més atractiu, i això que era un dels seus punts forts.

Arribarà a Espanya amb dos motors, un Ecobost de 4 cilindres i 310 CV de potència i un V8 amb ni més ni menys que 426 CV, tots dos a triar entre canvi manual o automàtic.

Estàs pensant canviar de cotxe? Al RACC t’ajudem a trobar el model que necessites al millor preu. Comprova-ho!