5 manies que poden fer-te malbé el cotxe
Por: RACC Blog
Si el teu mecànic és gairebé de la família perquè últimament l’has anat a visitar un munt de vegades, no et perdis aquest post. El motiu? Existeixen petits vicis en la conducció que, sense adonar-te’n, poden anar danyant a poc a poc alguns elements del teu cotxe, augmentant el risc d’avaries.
Pregunta’t si al volant…
- Acceleres abans que s’escalfi el motor? La pressa que sovint portem pot fer que acceleris el cotxe així que l’engegues, sense deixar que s’escalfi. Però realment no pots esperar-te ni un minut? Si no respectes aquest mínim temps l’única cosa que aconseguiràs és augmentar el desgast del motor, perquè quan l’oli està fred no el protegeix igual. També és important augmentar la velocitat a poc a poc, sense fer accelerades.
- Mentre condueixes et recolzes a la palanca de canvis? És un altre error molt freqüent, que pot acabar desajustant els mecanismes interns de la palanca a causa de la pressió constant de la mà a sobre. Si no li poses remei estaràs afavorint que, a la llarga, la palanca vibri en canviar les marxes, o que costi més fer-ho. Condueix sempre amb les dues mans al volant perquè, a més de protegir l’engranatge de la palanca de canvis, és molt més segur.
- T’agrada esgotar el combustible? Si és habitual que condueixis en reserva, has de saber que pots estar danyant la bomba de combustible. Als cotxes amb injecció electrònica (molt comuna en l’actualitat), aquest element està submergit al tanc, de manera que per estar ben lubricat i garantir que es refredi correctament necessita un mínim de combustible (mai menys de 5 litres).
- Recolzes el peu a l’embragatge encara que no vulguis canviar de marxa? Recorda que l’embragatge funciona per fricció: si t’hi recolzes per inèrcia l’estàs desgastant a poc a poc, augmentant el risc que acabi fallant. Utilitza’l només per canviar de marxes.
- No te’n recordes de mirar la pressió de les rodes? És un error que pot arribar a ser greu perquè, sense la pressió adequada, els pneumàtics es desgasten més ràpidament, la qual cosa pot afavorir fins i tot que es produeixi una rebentada. Comprova sempre que la pressió sigui la recomanada pel fabricant del teu cotxe.
Finalment tingues en compte que si, malgrat seguir aquests consells, el teu cotxe et deixa tirat a la carretera, l’Assistència Mecànica 24h del RACC et repararà el 90% de les avaries abans de cridar la grua i, si no és possible, et remolcarem fins al taller.