Un passeig per les Guilleries amb el Lexus NX 450H F Sport
Per: Begoña González de la Mora
La tranquil·litat de l’entorn, la natura i la bona cuina acostumen a ser tres dels màxims reclams de qualsevol escapada de la rutina. En aquesta ocasió, hem mirat de compaginar-los, tots tres, en aquesta ruta d’unes quatre hores i mitja per la província de Barcelona amb el Lexus NX 450H F Sport.
Amb aquest vehicle tot camí voluminós i de 309 CV de potència, hem recorregut les carreteres dels voltants de Vic, a la comarca d’Osona, hem visitat el pantà de Sau i hem envoltat el massís muntanyós de les Guilleries. L’NX 450H F Sport és un híbrid endollable que no només es pot carregar des dels punts habilitats, sinó que també disposa d’un sistema d’autocàrrega que el fa força autònom i amb el qual hem pogut navegar per les carreteres sense problemes de bateria.
Aquesta vegada sortim des de Mataró i pugem fins a Vic pel parc del Montseny. Aquesta ruta, que és bastant concorreguda els caps de setmana, resulta un veritable oasi de pau els dies feiners. Cal tenir en compte, però, que aquestes carreteres a l’hivern acostumen a gelar-se i demanen precaució, mentre que, a l’estiu, són ben refrescants perquè estan amagades entre l’espessor del bosc i els arbres que fan ombra sobre l’asfalt.
Des de Mataró agafem la B-510 en direcció a Llinars i, des d’allà, fem un petit tram de la C-35 fins a enllaçar amb la BV-5301 per començar l’ascens a les Guilleries per la carretera que va cap a Seva. En aquest punt comença allò que buscàvem: revolts petits, poc trànsit i paisatges espectaculars.
El Lexus que conduïm porta el distintiu zero i pot circular molt més temps que la versió 350H en mode elèctric, amb una autonomia homologada de 63 km. A més, l’estil F Sport, és un dels acabats prèmium de la marca i dona un aspecte esportiu a l’NX: a l’exterior, especialment amb el para-xocs, la calandra i les llandes de 20”, i a l’interior, amb els entapissats dels seients, els detalls de colors brillants i la projecció d’informació sobre el parabrisa.
De fet, el vehicle consta d’un conjunt de configuracions de seguretat propis del paquet de sèrie Lexus Safety System+, a més d’un sistema de càmeres de 360º, que facilita moltíssim la maniobra d’aparcament gràcies a la possibilitat de veure a la pantalla gran de 14 polzades el vehicle des de dalt durant els moviments.
Per aquesta BV-5301 anem ascendint, molt gradualment, entre arbres i miradors en direcció al Brull. Decidim aturar-nos al mirador Font d’en Tomàs, just a Collformic. Des del voral de graveta, es pot fer una bonica foto de les muntanyes i del pont per capturar tota l’essència de la ruta del Montseny.
En funció de l’hora d’inici de la ruta, podem fer, abans o després de dinar, una petita excursió. Després del mirador, continuem per la mateixa carretera fins a Seva i, poc després, arribem a Vic, on agafem la BV-5213 per conduir fins al parador de Vic-Pantà de Sau. Des d’allà obtenim una bonica panoràmica del pantà, que actualment permet veure el poble inundat. Si es vol, en aquesta zona es pot visitar el monestir de Sant Pere de Casserres, al qual s’accedeix per una petita carretera. Compte, però, perquè l’últim tram cal fer-lo a peu i pagar una petita entrada per visitar el monument.
Si no es vol visitar, o si es prefereix deixar la visita per després de dinar, recomanem anar directament al Fussimanya, un bon restaurant de menjar català que ofereix un complet menú del dia de qualitat i plats de proximitat. Els caps de setmana és imprescindible reservar taula per menjar-hi i és molt recomanable fer-ho també els dies feiners. El restaurant té, a més, una botiga d’embotits artesans com els que es poden degustar en el menú.
Finalment, de tornada, el recorregut passa per camins semblants als d’anada, però en aquest cas per la GIP-5251 cap a Viladrau. Hi trobem revolts igualment agradables, però més tancats, en carreteres tapades per arbres a banda i banda. Prosseguim per la BV-5114 en direcció a Campins i passem just pel davant del pantà de Santa Fe. Un cop allà, sí que desfem el camí cap a Mataró per la mateixa carretera per on hem vingut.